لرزه بر اندام مخابرات: ۴۰درصد ترافیک مکالمات بین الملل در اختیار اسکایپ

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مکالمات بین الملل مردم جهان از طریق اسکایپ با ۳۶ درصد رشد به ۲۱۴ میلیارد دقیقه در سال ۲۰۲۴ رسید.
 
به گزارش خبرآنلاین از تله جئوگرافی، بر اساس آمار منتشره از سوی TeleGeography با ۳۶ درصد رشد، میزان ترافیک مکالمات بین الملل از طریق اسکایپ (تلفن اسکایپ به اسکایپ روی اینترنت) در سال ۲۰۲۴ از ۲۱۴ میلیارد دقیقه فراتر رفت که این معادل ۴۰ درصد از کل ترافیک مکالمات بین الملل میان مردم جهان است.
 
 
همچنین مکالکات بین المللی از طریق خط ثابت و تلفن همراه نیز با ۷ درصد رشد در سال ۲۰۲۴ به ۵۴۷ میلیارد دقیقه رسید. اما نکته قابل توجه اینکه رشد ۱۳ درصدی مکالمات بین الملل از طریق خط ثابت وتلفن همراه که در طول ۲۰ سال قبل به طور متوسط ۱۳ درصد بوده، در سال ۲۰۲۴ از ۷ درصد بیشتر نشد و این بدان معناست که مردم انجام مکالمات بین المللی از طریق اینترنت از جمله اسکایپ را ترجیح داده اند.
 
از سوی دیگر اسکایپ در سال ۲۰۲۴ افزایش ترافیکی معادل ۵۴ میلیارد دقیقه داشته که این رقم رشدی ۵۰ درصدی را برای این کمپانی متعلق به مایکروسافت نشان می دهد.
 
یکی از دلایل عمده را می توان نرخ گران مکالمات بین الملل ارائه شده از سوی شرکتهای مخابراتی عنوان کرد که سبب شده تا مردم به سوی نت و اینترنت هجوم ببرند.
 
اپلیکیشن های ارتباطی موسوم به OTT یا over-the-top communications application و به خصوص بحث ارسال پیامک از طریق این نوع اپلیکیشن ها سبب شده تا کاربران به خصوص کاربران موبایلی، بیش از ۱۰۰ میلیون اپ از روی فروشگاه گوگل دانلود کرده و ارتباطات خود را از این طریق انجام دهند.
 
هر چند سرویس های مبتنی بر OTT مخابرات سنتی را هدف گرفته، اما به نقل از استفان بکت از تله جئوگرافی، سرویس های PSTN سنتی و خط های ثابت و موبایل با ۷ میلیارد مشترک در جهان ، همچنان به حیات خود ادامه می دهند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.