لری برد و جانسون تا کوبی – لبرون

از زمان بازی لری برد و مجیک جانسون در لیگ حرفه ای بسکتبال NBA ، تا به امروز رقابت بین ستارگان در این لیگ جذابیت خاصی به بازیها بخشیده امسال هم پنج رقابت دیدنی در لیگ وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: نبرد بین “لری برد” و ” مجیک جانسون” افسانه ای از دوره کالجچ شروع شده و تا ۳فینال لیگ NBA پیش رفت. این رقابت در حدی بود که هنوز هم ذهن های بسکتبال دوست را به خود معطوف می کند اما در میان نسل جدید بازیکنان NBA هم نمونه های مشابهی وجود دارد که در تاریخ ماندگار خواهند شد.

مهمترین این رقابت ها را باید جدال کوبی برایانت و لبرون جیمز برسر عنوان بهترین بازیکن بسکتبال دانست.

برایانت با تجربه و گلزنی با استعداد است که در دفاع نیز قدرت بالایی دارد در حالی که جیمز به سادگی تمام این کارها را انجام می دهد با این تفاوت که با توجه به شرایط سنی تجربه و تدبیر بازی کوبی را ندارد.

هرچه رقابت بین این ۲ بازیکن در بازی ای به بزرگی فینال NBA دیده نمی شود اما قرار گرفتن تجربه و قدرت جوانی روبروی هم از جذابیت های لیگ به شمار می رود.

در سال ۲۰۰۹ با رسیدن لیکرز به فینال کنفرانس غرب انتظار دیدن این نبرد در فینال هم می رفت اما کلیوند تیم آن زمان لبرون جیمز با شکست مقابل اورلاندو رؤیای رسیدن به فینال را برباد داد، با آمدن لبرون به میامی این رقابت بین تیم های میامی و لیکرز ادامه پیدا کرد.این ۲بازیکن به طور جداگانه نیز رقابت های جذابی با سایر بازیکنان NBA دارند.

*لبرون جیمز برابر کارملو آنتونی
داستان این ۲نفر به تابستان سال ۲۰۱۰ برمی گردد. زمانی که لبرون جیمز بازیکن آزاد بود و همه در انتظار تصمیم نهایی وی برای فصل بعد بودند.

در این میان شانس نیویورک نیکز برای جذب این ستاره بیش از همه به نظر می رسید اما تصمیم لبرون چیز دیگری بود. با انتخاب میامی هیئت به جای نیکز ، هواداران تیم نیویورکی تمام توجه خود را به سوی کارملو آنتونی معطوف کردند.

در یکی از اولین بازیهای کارملو با پیراهن نیکز این تیم موفق به شکست میامی با لبرون شد. با این وجود در مجموع جیمز با توجه به قهرمانی لیگ بازیکن بهتری برای میامی بوده اما شاید امسال ورق برگردد.

مدت کوتاهی بعد از فینال سال قبل آنتونی برای رقیبش خط و نشان کشیده و گفت:‌ “حالا زمان من رسیده!”

زمان بردن قهرمانی به نیویورک با جذب چند بازیکن خوب دیگر به نظر می رسد رقابت آنتونی – جیمز یکی از هیجان انگیزترین های فصل پیش رو باشد.

*لبرون مقابل کوین دورنت

این رقابت هم فصل قبل شکل گرفت جایی که جیمز و دورنت در فینال با هم روبرو شدند، لبرون برای اولین قهرمانی اش می جنگید و در مورد دورنت هم بحث رهبری تیمی مطرح بود که در چند سال گذشته هی چیزی برای اثبات نداشته و حالا به فینال رسیده بود تا یکی از افسانه های احتمالی NBA را معرفی کند.
دورنت و همراهانش بازی اول را بردند و نشان دادند حریف راحتی نیستند هر چند میامی چهار بازی بعدی را برد. به نظر می رسید رقابت بعدی دورنت_لبرون در فصل جاری شکل بگیرد اما قبل از آن کوین و لبرون مجبور بودند در لندن برای هدف مشترکی بجنگند.
دورنت امتیازات بیشتری در المپیک به دست آورد و هواداران را امیدوار کرد که امسال رقابت جذابتری را بین این دو بازیکن در جریان فصل عادی و پلی آف لیگ شاهد باشند.
*کوبی برایانت برابر تیم دانکن
دیدن کوبی ۳۴ ساله و تیم دانکن ۳۶ ساله به عنوان قدیمی ترین رقبای کنفرانس غرب هنوز هم تماشایی است.
برایانت سابقه ۱۴ حضور در مسابقه آل- استار را در مقابل ۱۳ حضور دانکی دارد و در مقابل تیم دانکی دو بار جایزه MVP با ارزش ترین بازین لیگ را در مقابل یک MVP برایانت دارد.
هر دو بازیکن نیز دو بار در لیست دفاعی ترین بازیکنان لیگ قرار گرفته اند.
برایانت بالیکرز و تیم دانکن با سن آنتونیو با چندین بار در سالهای گذشته در مراحل مختلف پلی آف و فینال کنفرانس غرب رودروی هم قرار گرفته اند و دراین میان برایانت با سابقه یک فینال بیشتر از دانکی ، در این رقابت هم برنده بوده است.
با تمدید قرار داد سه ساله تیم دانکن به نظر می رسد رقابت این دو بازیکن پا به سن گذاشته MVP همچنان تنورکنفرانس غرب را گرم کند.

** کوبی برایانت برابر کوین دوربنت

کوبی برایانت بازیکن جنگجویی است و عجیب نیست اگر نام این بازیکن در جنگ تن به تن دیگری هم به چشم بخورد رقابت کوبی- دورنت هم فصل قبل بر سر عنوان بهترین گلزن لیگ شکل گرفت با نرسیدن لیکرز به فینال لیگ، ستاره جوان MVP این رقابت دو نفره را با تنها یک دهم امتیاز بیشتر برد.
هر چند جنگ این دو بازیکن از بحث امتیاز آوری هم فراتر می رود تیم اوکلاها ما علاوه بر بالاتر قرار گرفتن در جدول کلی کنفرانس غرب در پلی اف هم تیم با تجربه کوبی یعنی لیکرز را اوت کرد.
با این شرایط به نظر می رسد تیم جوان اوکلاها ما به رهبری دورنت در حال عبور از برایانت و تیمش است ام جذب بازیکنانی مثل استیونش و دوایت هاوارد نشان می دهد طرف برایانت حاضر به کوتاه آمدن در این نبرد نیست./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.