لزوم اتخاذ پیش‌شرط لغو تحریم‌های یک‌جانبه در مذاکرات آتی ایران و ۱+۵

۱۰م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: باتوجه به تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران قطعا یکی از پیش شرط‌های کشورمان لغو این تحریم‌ها خواهد بود.

سید جلال ساداتیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با بیان اینکه محور اصلی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ مشخص است، گفت: در حال حاضر رایزنی‌ها میان مقامات ایرانی و اروپایی ادامه دارد و بررسی محتوای این موضوعات پس از برگزاری مذاکرات آتی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: باتوجه به تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران قطعا یکی از پیش شرط‌های کشورمان لغو این تحریم‌ها خواهد بود.

ساداتیان با اشاره به تحولات اخیر در منطقه تصریح کرد: بررسی تحولات منطقه از جمله بحران سوریه و یافتن راه حلی برای پایان دادن به این بحران می‌تواند یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات آتی میان ایران و گروه ۱+۵ باشد.

وی با اشاره به بازدید بازرسان آژانس از سایت پارچین افزود: غرب همواره نگاهی ابهام‌آمیز به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران داشته اما نتایج به دست آمده از این بازدیدها نشان از صداقت کشورمان دارد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه لغو تحریم‌ها مستلزم زمان زیادی خواهد بود، یاد آور شد: لغو تحریم‌ها از سوی غرب طی مسیر قانونی و با صرف زمان طولانی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.