لزوم اختصاص ارز مرجع به خطوط هوایی از سوی دولت برای تعدیل قیمت‌ها

۲۸ آبان ،

لاهوتی ضمن اعلام مخالفت مجلس با افزایش نرخ بلیت هواپیما مطرح کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان‌اینکه مجلس نسبت به افزایش بیش از ۶۰ درصدی نرخ بلیت ایر‌لاین‌های هوایی معترض است، گفت: اختصاص ارز مرجع به خطوط هوایی از سوی دولت بخشی از افزایش قیمت‌ها را تعدیل می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مجلس نسبت به افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما در مقطع کنونی معترض است، گفت: در جهتی این مسئله کمیسیون عمران هفته قبل نشست مفصلی با علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی برگزار کرد که در این نشست علل افزایش قیمت بلیت هواپیماها بحث و بررسی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در جابجایی‌های داخلی و خارجی روزانه ۳ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود، افزود: شرکت‌های هواپیمایی در قبل بنزین خود را با مبلغ ۲۰۰ تومان تهیه می‌کردند که در حال حاضر دولت با حذف یارانه‌ها سبب شده این قیمت به ۷۰۰ تومان افزایش یابد، ضمن آنکه عدم پرداخت ارز با قیمت مرجع مشکل دیگری است که خطوط هواپیمایی در این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه خرج خطوط هواپیمایی حدود ۵۰ میلیون دلار در هر ماه است، تصریح کرد: این بها برای خرید قطعات و لاستیک صرف می‌شود و این موضوع بسیار مهمی است که روی قیمت بلیت هواپیما تاثیرات فراوانی دارد، لذا اگر قرار باشد ایرلاین‌ها ارز مرجع را با قیمت آزاد بخرند این موضوع می‌تواند روی کیفیت خدمات نیز تاثیر بگذارد که این مسئله  نیز نگرانی ما درباره خطوط هوایی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها به ضرر مردم و ایرلاین‌ها خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به این افزایش قیمت‌ها، متقاضیان پروازهای کوتاه به خودی خود حذف می‌شوند چرا که دیگر توجیه اقتصادی وجود نخواهد داشت.

لاهوتی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایرلاین‌ها اقدام کند،خاطر نشان کرد: طبق بحث‌هایی که در کمیسیون صورت گرفت، خواستار آن شدیم که  حداقل ارز مرجع خطوط هواپیمایی مجددا برقرار شود تا بخشی از این قیمت‌ها کاهش یابد و در حال حاضر نیز باید متنظر نتیجه بحث‌هایی که در کمیسیون و با حضور علی نیکزاد انجام شد بمانیم، ولی کمیسیون همچنان پیگیر این مسئله تا وصول نتیجه مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.