لزوم اختصاص بودجه به کاداستر/ با اجرای این طرح انضباط حقوقی ایجاد می‌شود

۱۱اردیبهشت،

یک وکیل دادگستری گفت: اجرایی شدن طرح کاداستر می‌تواند انضباط در وضعیت حقوقی کشور را ایجاد کند اما علی‌رغم پیش بینی‌های لازم برای اختصاص بودجه به طرح کاداستر، دولت به این طرح توجه نکرده است.

“عباس رستمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با حذف بودجه از طرح کاداستر اظهار داشت: اجرایی شدن طرح کاداستر می‌تواند انضباط در وضعیت حقوقی کشور را ایجاد کند اما علی‌رغم پیش بینی‌های لازم برای اختصاص بودجه به طرح کاداستر، دولت به این طرح توجه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ردیف بودجه کاداستر حذف شده است ادامه داد: از آن‌جایی که کاداستر دربرگیرنده لایه‌های مختلف اطلاعاتی است و اولین استفاده‌کننده این اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک است، به‌منظور تسریع در دسترسی سریع به اطلاعات، جمع‌آوری لایه‌های مورد نیاز عملیات ثبتی و نیز جهت ایجاد وحدت رویه در استفاده از این اطلاعات در واحدهای ثبتی نیازمند مساعدت مسئولان و اختصاص بودجه برای عملیاتی شدن این طرح است.

این حقوقدان تصریح کرد: الکترونیکی شدن کار ثبت اسناد و املاک سبب سهولت در انجام کار شهروندان می‌شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از کمترین هزینه وارد استفاده از فضای مجازی شده و از این طریق تعداد مراجعات غیرضروری به دفاتر را کاهش دهد.

رستمی در پایان با بیان اینکه اجرای کاداستر در کشور تنظیم کننده معاملات، اراضی و روابط ملکی است خاطرنشان کرد: مجلس بهتر است بودجه این طرح را حذف نکرده و در ردیف سازمان ثبت اسناد و املاک به طرح کاداستر اعتبارات اختصاص دهد و در غیر اینصورت مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.