لزوم ارائه جدول منابع و مصارف ارزی همراه بودجه چند دوازدهمی

۲۱ام بهمن ،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برابر ماده ۸۱ قانون برنامه پنج ساله، دولت مکلف است جدول منابع و مصارف ارزی را همراه بودجه چند دوازدهمی به مجلس ارائه کند.

“محمد سقایی” نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت به همراه لایحه بودجه سنواتی مکلف به ارائه بودجه چنددوازدهمی است، گفت: روز سه‌شنبه نمایندگان با استناد به ماده ۱۸۸ آینن‌نامه داخلی تذکری به رئیس‌جمهور دادند که بر اساس قانون اساسی دولت موظف به ارائه بودجه چنددوازدهمی علاوه بر لایحه بودجه سنواتی سال ۹۲ است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: برابر ماده ۸۱ قانون برنامه پنج‌ساله دولت موظف است در کنار بودجه چند دوازدهمی جدول منابع و مصارف ارزی را همزمان به بهارستان ارائه کند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قطعا رسیدگی و تصویب بودجه در سال جاری امکان‌پذیر نخواهد بود، تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز چالش و مشکلات اقتصادی در تامین بودجه دستگاههای اجرایی و مردم در سال آتی، دولت مکلف است علاوه بر ارائه بودجه چند دوازدهمی جدول منابع و مصارف ارزی را نیز تقدیم مجلس کند.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید هرچه سریعتر لایحه بودجه سال ۹۲ را تقدیم مجلس کند، خاطرنشان کرد: قطعا بودجه باید در قالب لایحه از جانب دولت ارائه شود و سابقه نداشته که مجلس برای بودجه سالانه کشور طرح تهیه کرده و اقدامی صورت دهد چرا که این اقدام با قانون اساسی مغایر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.