لزوم استفاده از واکسن آنفولانزا برای اشخاص آسیب پذیر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از واکسن آنفولانزا را برای پیشگیری از این بیماری در اشخاص آسیب پذیر پیشنهاد نمود.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر رضا سعیدی با اشاره به اینکه کودکان شش ماه تا شش سال ، اشخاص بالای ۶۰ سال، مادران باردار بالای ۱۴ هفته بارداری، کارگران شاغل در مرغداری ها، بیماران قلبی و عروقی، اشخاص با نقص ایمنی و بیماریهای مزمن مصرف نماینده سالیسلات تا سن ۱۸ سالگی بیشتر در معرض بیماریهای واگیردار فصلی قرار دارند و بهتر است این دسته از اشخاص از واکسن آنفولانزا استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه اشخاص می توانند واکسن آنفولانزا را در ابتدای فصل سرما در دو نوبت و در فاصله یک ماه با مشورت پزشک تزریق و پس از آن هر سال یک بار  از آن استفاده نمایند، خاطر نشان نمود: توجه به تاریخ تولید و  انقضاء واکسن و خرید از مکانهای مورد تائید از جمله داروخانه ها از جمله نکاتی است که باید در وقت تهیه واکسن آنفولانزا به آن توجه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه واکسن آنفولانزا صرفا از  این بیماری پیشگیری می نماید و ممکن است فرد به سرماخوردگی های که علل ویروسی و غیر ویروسی باشد مبتلا شود، خاطرنشان کرد: این واکسن بهترین روش پیشگیری از آنفلوآنزا است و حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند.

رییس مرکز بهداشت خراسان رضوی کاهش حضور در اماکن پر ازدحام و تردد در خارج از منزل، شستشوی مرتب دست ها، اجتناب از دست و روبوسی با اشخاص مبتلا، مصرف مایعات، مصرف میوه هایی مانند لیمو شیرین و پرتقال، مصرف سوپ های فصلی دارای شلغم از راهکارهای پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا  برشمرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.