لزوم اقدام دولت در جهت خرید محصولات مازاد کشاورزان

۲۸ آبان ،

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت باید در قبال ممنوعیت صادرات بعضی محصولات کشاورزی و برای خرید محصولات مازاد کشاورزان با قیمت مناسب و ذخیره‌سازی این کالاها اقدامات لازم را انجام دهد.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاوزی گفت: ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی بنا به شرایط خاص اقتصادی کشور اعمال شده است که این محدودیت‌ها کوتاه مدت بوده و در آینده صادرات آنها آزاد سازی خواهد شد.

وی در ادامه با تشریح ظرفیت‌های صادراتی در بخش کشاورزی، افزود: لازم است وزارت جهاد کشاورزی استراتژی خاصی در خصوص الگوی کشت در کشور ارائه دهد تا به افزایش ظرفیت تولید در صنابع غذایی و فرآورده‌های بخش کشاورزی منتهی شود.

عضو کمیسیون کشاوزی مجلس تصریح کرد: دولت باید در قبال ممنوعیت صادرات بعضی محصولات کشاورزی برای خرید محصولات مازاد کشاورزان با قیمت مناسب و ذخیره‌سازی این کالاها اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم بابل در پایان اظهار داشت: در شرایطی که کشور نیازمند کاهش وابستگی به درآمدهای نفت است دولت باید به جای ممنوعیت صادرات به دنبال افزایش آن در جهتی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.