لزوم اقدام قانونی برای پیشگیری از آتش سوزی در پاساژهای ناایمن

مجتبی عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزی بازار مبل تهران گفت: بازار مبل یافت آباد ۴۵۰ هزار متر مربع است که نزدیک به ۱۸۰ واحد تجاری دارد وعلت آتش سوزی تاکنون اتصالی برق در طبقه همکف تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: ۱۳ ایستگاه آتش نشانی پس از  گذشت ۲ دقیقه به محل حریق رسیده و ۶۰ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین از چهار جبهه به طور کامل حریق را کنترل کردند.

وی با بیان اینکه حریق بازار مبل یافت آباد به طور کامل مهار شده است گفت: بیش از یک ساعت است که آتش نشانان مستقر در محل در حال پاکسازی و لکه گیری هستند.

وی با اشاره به اخطارهای گذشته گفت: بیش از ۵ اخطار در پرونده این بازار وجود دارد که در حال بررسی این پرونده ها هستیم.

معاون شهردار یافت آباد با اشاره به پاساژها و بازارهای دیگر که در پایتخت وجود دارد گفت: حتماً پرونده این پاساژها از مرحله اخطار جلوتر رفته و اقدامات قانونی در رابطه با آنها انجام می شود. زیرا لطمات بسیار سنگینی به شهر، جان شهروندان و نیروهای آتش نشانی می زند.

عبدالهی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه صدمات جانی به شهروندان وارد نشده گفت: پارکینگ­ های مجموعه تخلیه و نیروهای آتش نشانی به موقع از هر گونه خساراتی جلوگیری کردند. اما چند تن از نیروهای آتش نشانی دچار گاز گرفتگی و چند تن نیز زخمی شدند. هر چند مشکل جدی برای آنها به وجود نیامده است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: طبقه سوم این پاساژ به طور کامل تخریب شد و سایر طبقات نیز نیاز به بازسازی دارد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.