لزوم اهتمام ویژه مردم و مسوولان برای حمایت همه جانبه از تولیدات ملی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، دکتر ‘محمود احمدی‌نژاد’ عصر پنجشنبه در ادامه برنامه های صدمین سفر استانی هیات دولت، در جمع مردم شهرستان فریمان با تاکید بر لزوم سازندگی در ایران اسلامی، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا ایران اسلامی را به جایگاه شایسته خود برسانیم چرا که ملت ایران استحقاق آن را دارند که در بالاترین تراز اجتماعی زندگی کنند.

رییس جمهور افزود: آن کار و عملی که ملت ایران را از علم آموزی، معنویت و کمال جویی منحرف کند، قطعاً کار و عملی شیطانی است.

** شهید مطهری پرچمدار تفکر وتعقل است

رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود در زادگاه شهیدمطهری، آن شهید بزرگوار را پرچمدار تفکر و تعقل دانست و گفت:شهید مطهری از همه ظرفیت و اندیشه و عقل و تفکر خدادادی استفاده کرده است و استدلال ها ومنطق او دیدگاههای همه دشمنان بشریت را منکوب کرده است.

وی شهید مطهری را آزاد اندیش ترین متفکر معاصر شهید توصیف کرد و گفت: او است که می فرماید هر انتخابی اگر بر اساس تعلق و آزادی نباشد، فاقد ارزش است و کوچکترین نسیمی آن را متزلزل خواهد کرد.

احمدی نژاد تاکید کرد: هر انتخابی که بر اساس تعقل و تفکر نباشد فاقد ارزش است و انتخابی که بر اساس تفکر و تعقل انجام شود، انتخابی آزاد و ارزشمند خواهد بود.

احمدی نژاد افزود: خدا را سپاس که ملت ایران و پیشاپیش آنها مردم فریمان اهل تفکر وتعقل و اندیشه هستند و به همین دلیل است که ایمان آنها هر روز مستحکم تر از دیروز است .

وی گفت: اگر همه شیاطین هم در ایران خیمه بزنند قادر نخواهند بود ذره ای از ایمان مردم ایران را کم کنند چرا که این ایمان بر اساس تفکر و تعقل وانتخاب آزاد شکل گرفته و کسی آن را بر ملت ایران تحمیل نکرده است.

** نصیحت به مستکبران

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به قدرت های زورگو گفت: به قلدرهای عالم نصیحت می کنیم که خیال نکنند بایک ملت بی ریشه طرف هستند بلکه با یک ملت بزرگ و تاریخ ساز مواجهند.

وی گفت: اگر (قدرهای استکباری) مرد هستند و صداقت دارند ، هر چه منطق دارند ، در یک کرسی بین المللی روی میز قرار دهند . به آنها تضمین می دهم که هر یک از همین جوانان فریمانی که با آنها مناظره کند، درمناظره بر آنها غلبه خواهدکرد.

احمدی نژاد خطاب به قدرت های استکبار گفت: اینکه می بینیم در دنیا این همه ظلم و تجاوز وکشتار و بی حرمتی رایج است به دلیل آن است که عده ای نه تنها ارزش نعمت عقل و اندیشه پاک را ندانسته اند، بلکه نعمت عقل را زیر پای خودخواهی ها له کرده اند و با غرور و وسوسه شیطان تفکر می کنند و تصمیم می گیرند.

رییس جمهوری اظهار داشت: اگر آنها عقل داشتند، بمب های هسته ای و شیمیایی نمی ساختند و لشگر کشی نمی کردند تاکشورها را اشغال کنند و هزاران هزار انسان را قتل عام کنند. این ها نشانه بی عقلی آنها است.

شهرستان فریمان آخرین مقصد روز اول چهارمین سفر استانی احمدی نژاد به خراسان رضوی بود. رییس جمهوری روز جمعه به چند شهرستان دیگر خراسان رضوی سفر خواهدکرد.

۱۵۹۲

سیام / ۱۷۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۸۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.