لزوم باقی ماندن کالاهای اساسی در چتر حمایت یارانه‌ای دولت

ایرانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: دولت نباید همه کالاها را از لیست حمایت یارانه‌ای خود حذف کند بلکه کالاهایی اساسی همچون گندم، شیر و محصولاتی دیگر که مصرف روزمره مردم هستند باید در چتر حمایت یارانه‌ای دولت قرار گیرند.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم ۴۲۰ تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی با توجه به تورم سالانه رقم قابل قبولی نیست.
وی در ادامه از اخبار ضد و نقیض پیرامون ذخیره‌سازی گندم توسط سیلوداران خبر داد و تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون اعلام کرد که امسال حدود ۱۳ میلیون تن برداشت گندم داشته‌ایم و از طرف دیگر سیلوداران اعلام کرده‌اند تنها ۳ میلیون تن ذخیره گندم در سیلوها وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: این تفاوت میان اظهارات وزیر جهاد کشاورزی و سیلوداران نشانگر این است که یا آمارها درباره ذخیره سازی، دقیق نیست و یا بدلیل پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم کشاورز رغبتی به فروش محصول خود به دولت ندارد و ترجیح می‌دهد محصولشان در سیلوهای غیر استاندارد ذخیره شود و این نیز مشکل دیگری برای دولت ایجاد می‌کند.

ایرانپور راهکاری برای جلوگیری از تلف گندم و جلوگیری از واردات آن مطرح و خاطر نشان کرد: دولت نباید همه کالاها را از لیست حمایت یارانه‌ای خود حذف کند بلکه کالاهایی اساسی همچون گندم، شیر و محصولاتی دیگر که مصرف روزمره مردم هستند باید در چتر حمایت یارانه‌ای دولت قرار گیرند تا بار اقتصادی برای مردم و دولت به تعادل برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.