لزوم برخورداری ایران از کلیه حقوق مصرح در ان.پی.تی/ می‌توانیم به نگرانی‌های مشروع ۱+۵ پاسخ دهیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نائب رئیس فراکسیون احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان با معاون اروپا و آمریکا وزرت امورخارجه کشورمان ملاقات کرد.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آندریاس شوکنهوف نائب رئیس فراکسیون احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان که برای دیدار و گفتگو با تعدادی از مقامات کشورمان وارد تهران شده است امروز با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات نمود.
 
تخت روانچی در این دیدار، با تاکید بر سابقه مناسبات دو کشور ایران و آلمان گفت، باید از ظرفیت های موجود دوجانبه  و نیز همکاری های منطقه استفاده نمود.

وی در مورد برنامه هسته ای ایران بر لزوم برخورداری کشورمان از کلیه حقوق مصرح در NPT از جمله غنی سازی تاکید و  اضافه کرد: ما می توانیم به نگرانی های مشروع طرف مقابل پاسخ دهیم.
 
وی گفت: با توجه به توافق ژنو، لازم است که همه به آینده نگاه کرده و مانع از تلاش های کسانی شوند که در صدد اخلال در پیشرفت امور هستند.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن برشمردن چالش های پیش رو خطرات ناشی از افراطی گری برای منطقه و جامعه جهانی، بر لزوم همکاری کلیه کشورها برای مبارزه جدی با آن تاکید کرد.
 
وی گفت: علیرغم اقدام نظامی آمریکا در افغانستان و عراق، مشکل افراطی گری در این کشورها  همچنان وجود دارد و ما شاهد سرایت آن به سوریه هم هستیم.

تخت روانچی راه حل سیاسی را تنها راه پایان بخش بحران جاری دراین کشور دانست.
 
آندریاس شوکنهوف هم ضمن تشریح سوابق مناسبات دیرینه دو کشور، به وجود علائق در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و آلمان اشاره کرد.
 
نائب رئیس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان مقطع فعلی را برای اعتماد سازی در روند سیاسی با ایران بسیار مهم دانست و بر لزوم نگاه به آینده و بهره گیری از این فرصت تاکید و افزود به اعتقاد او این رویکرد در طرفین وجود دارد.
 
وی با اشاره به نقش فعال و نیز توانمندی ایران در منطقه، تمایل آلمان برای همکاری های منطقه ای با ایران را اعلام نمود.

شوکنهوف ضمن حمایت از راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه، از دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو ۲ حمایت کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.