لزوم برخوردبا حرمت‌شکنان ماه‌ رمضان

 حجت ‌الاسلام مسعود صفی ‌یاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: فضای تبلیغی شهرهای استان متناسب با روزهای ماه مبارک رمضان نبوده و شاهد گسترش روزه‌ خواری علنی و حرمت‌ شکنی آشکار در مکان‌ های مختلف هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت فضاهای اختصاصی به مسافران در سطح معابر عمومی استان و عدم رعایت شئون ماه رمضان در نمایشگاه‌ های کالا و خدمات ویژه این ماه در شهرهای استان به ویژه شهر سنندج، از دستگاه‌ های متولی خواست در این خصوص راهکاری پیدا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: حرمت ‌شکنی آشکار به ماه رمضان و روزه خواری علنی در پارک‌ ها و تفرجگاه های شهر سنندج به عینه مشاهده می شود و با وجود برخورد ارشادی نیروی انتظامی به دلیل فاصله طولانی وقوع جرم و صدور حکم قضایی متأسفانه این معضل دست کم گرفته می ‌شود.

حجت ‌الاسلام صفی ‌یاری خواستار افزایش احساس مسئولیت همگانی در خصوص حفظ شئون ماه مبارک رمضان و مقابله جدی با حرمت ‌شکنان شد و از همه مدیران عضو شورای فرهنگ‌ عمومی استان و مدیریت ارشد استان خواست که در این خصوص با تمام توان تلاش کنند.

وی در ادامه به برنامه‌ های ویژه تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان پرداخت و افزود: اعزام ۳۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان، برپایی ۹ محفل بزرگ قرآنی، ۱۵۰ کلاس فصیح خوانی قرآن کریم، ۵۰ نشست تخصصی ویژه مربیان و مسئولان تشکل‌ های دینی و همچنین برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در شش شهر استان از جمله برنامه‌ های در نظر گرفته شده برای این ماه مبارک است.

حجت ‌الاسلام صفی ‌یاری همچنین از برجسته‌ سازی ویژه برنامه‌ های وفات حضرت خدیجه (س)، شهادت امام علی (ع) و دیگر مناسبت ‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان در قالب برنامه‌ های اجرایی در سطح استان خبر داد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.