لزوم برخورد جدی با افراد نفوذی/ سازمان زندان‌ها تحت امر قوه قضائیه این مسئله را بررسی خواهد کرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در وظایف مربوط به زندانبانان آمده که آنها باید حداقل ماهی یک بار زندان را بازرسی و از هرگونه وسایل زائد پاکسازی کنند و در بازرسی که در بند ۳۵۰ زندان اوین صورت گرفت نه تنها وسایل زائد در آنجا مشاهده شد بلکه دیگر وسائل ممنوعه در زندان‌ها همچون وجود ۱۱ دستگاه تلفن همراه ماهواره‌ای و لپ‌تاپ نیز یافت شد.

“اسماعیل کوثری” نماینده مردم تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین جزئیات بند ۳۵۰ زندان اوین، اظهار داشت: هر فرد فارغ از هرگونه سمت و رده‌‌ای که مرتکب خلاف شده باشد، باید طبق ضوابط قانونی با وی برخورد شود.
 
وی ادامه داد: عواملین بند ۳۵۰ زندان اوین تاکنون شناسایی شده‌اند، به طور قطع و یقین افراد نفوذی در داخل زندان و در بین زندانیان و احتمالا زندانبانان بوده‌اند.
 
کوثری تصریح کرد: کار زندانبان ایجاد نظم و امینت در داخل زندان‌ها و امور مربوط به آن بوده و یکی از وظایف مهم وی بحث بازرسی از زندان‌هاست.
 
نماینده مردم تهران افزود: در وظایف مربوط به زندانبانان  آمده که آنها باید حداقل ماهی یک بار زندان را بازرسی و از هرگونه وسایل زائد پاکسازی کنند و در بازرسی که در بند ۳۵۰ زندان اوین صورت گرفت نه تنها وسایل زائد در آنجا مشاهده شد بلکه دیگر وسائل ممنوعه در زندان‌ها همچون وجود ۱۱ دستگاه تلفن همراه ماهواره‌ای و لپ‌تاپ نیز یافت شد.
 
کوثری اظهار داشت: عواملین بند ۳۵۰ زندان اوین از طریق این دستگاه‌ها به صورت مستمر با رسانه‌های بیگانه خبرهای کذب از داخل زندان‌‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کردند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه هر فردی که تخلف کرده باشد باید طبق قانون و در چارچوب آن به سزای عملش برسد، افزود: این احتمال وجود دارد، افراد نفوذی جزو زندانبانان باشند چراکه این زندان مکانی نبوده که آنها بتوانند به راحتی این وسایل را با خود به داخل ببرند.
 
کوثری همچنین درباره نحوه رسیدگی به این اقدام از سوی مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها تحت امر قوه قضائیه این مسئله را بررسی خواهد کرد.
 
گفتنی است؛ برخی از سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب به ویژه بی‌بی‌سی فارسی در راستای اهداف ضد ایرانی خود از درگیری میان مأموران زندان اوین و زندانیان امنیتی بند ۳۵۰ خبر داده و این خبر کذب به وسیله مقامات قضایی کشور به شدت تکذیب شد.

شایان ذکر است؛ در بازرسی انجام شده از این دو اتاق تعداد زیادی سیم‌کارت تلفن همراه، USB، MP۳، باتری، مموری، شارژر موبایل و… کشف شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.