لزوم بسیج مسوولان فرهنگی کشور برای ترویج هنر مقاومت

۰۴ تیرماه ۱۳،

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه استفاده از زبان هنر برای انسان‌ها همواره در دنیا حتی از دوران ماقبل تاریخ هم وجود داشته است، گفت: از دوران کهن تا به حال زبان هنر تداعی کننده مفاهیم و معانی موجود در دنیا بوده و در کشور ما نیز به همین صورت است.

به گزارش هنرآنلاین؛ سید مرتضی حسینی، با اشاره به سال‌های اخیر که حرکت های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ و هنر مقاومت صورت گرفته است، افزود: ما ظرفیت های هنری و هنرمند درکشور کم نداریم. بسیارند کسانی که حتی در خانه های خود مشغول ایجاد اثری با موضوعات انقلابی ومقاومتی می باشند که شاید هیچ کدام از مسوولان هنری و فرهنگی ما از آن ها خبر نداشته باشند. بنابراین برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره جهانی هنر مقاومت می تواند عرصه ای باشد برای نمایان شدن هنر کسانی تا به حال مجالی برای به نمایش گذاشتن آثارشان نداشته اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس حمایت های صورت گرفته از هنرمندان هنر مقاومت را خوب اما نه کافی توصیف کرد و گفت: در زمینه های مختلف هنری همچون سینما، داستان نویسی، نقاشی و … از هنرمندان حمایت معنوی و مادی می گردد اما به نظر می رسد باید در این زمینه کار بیشتری صورتی بگیرد. همه مسوولان فرهنگی کشور، از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزارت ارشاد تا تک تک مسوولانی که در زمینه هنری دستی بر آتش دارند، باید تمام تلاش خود را برای شکوفایی هر چه بهتر این هنر مقدس و حمایت از هنرمندان فعال در این زمینه به کار بگیرند.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه ای به ترویج فرهنگ و هنر مقاومت دارند، ادامه داد:همانطور که رهبر انقلاب فرمودند در زمینه داستان و رمان نویسی در زمینه مقاومت، تبیین ظرفیت عظیم معرفتی و معنوی برآمده از انقلاب اسلامی از سوی هنرمندان متعهد، رویه و سنت غلط موجود در آثار روشنفکران و اکتفا به آثار ترجمه‌ای را تغییر داده و به استغنای در تولیدات و ارائه محصولات بسیار با ارزش و فاخر در زمینه‌های گوناگون ادبی و هنری منجر شده است. آثاری که می تواند در هنر مقاومت و انقلاب اسلامی، الهام بخش دیگر هنرمندان و تهیه کنندگان فعال در این حوزه باشد.

حسینی تاکید کرد: برای استفاده حداکثری از چنین آثار برجسته ای باید عموم مردم را در جریان اتفاقات هنری کشور قرار داد. برگزاری سه دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت، یکی از همین عرصه هایی که می تواند نه تنها مخاطبان خاص این نوع از هنر را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه می تواند عموم مردم را به درک هر چه بهتر مفاهیم عالی مقاومت نزدیک کند.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در ۱۲ رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای تازه و مفهومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.