لزوم تبیین اصول مترقی قانون اساسی و حقوق ملت

جام جم آنلاین: رییس جمهور در جلسه شورایعالی فرهنگی، تحلیل جامعی در باره لزوم تبیین اصول مترقی قانون اساسی، حقوق اساسی ملت و وظایف مسئولان در قبال آن ارائه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی که عصر (سه شنبه) به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد برگزار شد، موضوع وحدت، همدلی و همراهی بین مسئولین و انتقال آن به جامعه و لزوم توجه به بنیان‌های اخلاقی و رعایت منش و اخلاق اسلامی در همه ابعاد زندگی اجتماعی در کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی با کمک متخصصین و صاحب‌نظران، منشوری را در زمینه اخلاق اسلامی و شیوه‌های تبدیل این مبانی فکری و اخلاقی به رفتارها و هنجارهای اجتماعی در بین مردم و نیز مسئولین، دستگاه‌ها و عناصر کشور تدوین و به صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

رییس جمهور در این جلسه در خصوص تبیین اصول مترقی قانون اساسی و به ‌ویژه بخش‌هایی که مربوط به حقوق اساسی ملت است و همچنین آثار و وظایفی که این حقوق برای مسئولین ایجاد می‌کند، تحلیل جامعی ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد با کمک وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش مباحث حقوق اساسی و اصول اخلاقی در صورت لزوم در کتب درسی قرار داده شود تا از این طریق، بیش از پیش نونهالان، نوجوانان و دانش‌آموزان با این مباحث آشنا شوند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، در مواردی که برای قرار دادن این موارد در متون علمی و آموزشی کشور نیاز به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، با هماهنگی وزارتخانه‌های مذکور و دبیرخانه شورا موارد پیشنهادی به صحن شورایعالی ارائه و تصویب شود.

در ادامه جلسه گزارشی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاهها ارائه شد که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارد.

در این گزارش مشکلات، موانع و چالش‌های پیش‌روی برگزاری کرسی‌های آزاداندشی در دانشگاه‌ها در بین دانشجویان، مسئولان دانشگاهها و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارائه شد. اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز نکات گوناگونی را برای برگزاری بهتر و برطرف شدن آسیب‌های پیش‌رو در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها مطرح کردند و مقرر شد، بررسی این موضوع در جلسه آینده نیز مورد توجه قرار گیرد تا مسیر ارائه نظریه‌های جدید، حرف‌های نو و بروز نبوغ و خلاقیت میان دانشگاهیان و حوزویان در بخش‌های مختلف اعم از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اعتقادی هموارتر شده و فضاسازی‌های سازنده در این خصوص شکل گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.