لزوم تدریس به زبان فارسی در کلیه دانشگاه‌ها/۳ دانشگاه از مصوبه شورا مستثنی شدند

لزوم تدریس به زبان فارسی در کلیه دانشگاه‌ها/۳ دانشگاه از مصوبه شورا مستثنی شدند

معاون نظارت و راهبردی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه زبان تدریس در کلیه دانشگاه‌های کشور باید فارسی باشد، از مصوبه این شورا در خصوص اجازه ارایه برخی از دروس به زبان غیرفارسی در برخی دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش دریچه خبر ، دکتر نگاهداری اظهار کرد: بر اساس پیشنهادهای وزیر بهداشت و رییس دانشگاه تهران، ماده واحده «تجویز ارایه برخی از دروس به زبان غیرفارسی در واحدهای بین‌المللی دانشگاههای تهران، علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در موارد خاص» تصویب شده است.

وی ادامه داد: این ماده واحده ضمن تاکید بر لزوم تدریس به زبان فارسی در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آورده است که واحدهای بین‌المللی دانشگاه‌های تهران، علوم‌پزشکی تهران و صنعتی شریف می‌توانند در برخی از کلاس‌های خاص، دروسی را طبق شرایطی به زبان غیرفارسی تدریس کنند.

معاون نظارت و راهبردی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کلاس‌های مزبور باید صرفاً برای دانشجویان خارجی که امکان استفاده از زبان فارسی را ندارند، تشکیل شده باشد، همچنین برای کلیه دانشجویان خارجی، باید دوره ویژه آموزش زبان فارسی برگزار شده و شرط فراغت از تحصیل این دانشجویان، اخذ مدرک پایان دوره مزبور خواهد بود.

وی افزود: همچنین باید برنامه فرهنگی و اسلامی جامعی به محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فوق،‌ برای دانشجویان خارجی تدارک دیده شود.

نگاهداری با بیان اینکه مجوز موضوع این ماده واحده برای اجرای آزمایشی و در یک دوره زمانی ۵ ساله صادر شده است، گفت: نظارت برحسن اجرای این ماده واحده با وزارتین علوم، بهداشت و هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.