لزوم تعریف همه جانبه از مفهوم تئاتر مقاومت/ نگذاریم هنر تئاتر سوء تفاهم شود

۱۸اردیبهشت،

در نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت تئاتر مقاومت مطرح شد/

نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت تئاتر مقاومت دیروز در تالار اسوه برگزار شد و یکی از مهمترین موارد مطرح شده در آن لزوم تعریف همه جانبه از مفهوم تئاتر مقاومت و تعیین قطب‌نمای مشخص در برگزاری این جلسات بود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، عصر روز قبل در تالار اسوه نشستی با عنوان “هم‌اندیشی بررسی وضعیت تئاتر مقاومت” برگزار شد که در یک سوی این مراسم هنرمندان عرصه تئاتر همچون رویا افشار، حمیدرضا نعیمی، حسین پارسایی، نصرالله قادری، فرهاد تجویدی، اتابک نادری و جمعی دیگر حضور داشتند و در سوی دیگر این نشست حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر مقاومت، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، محمد علی خبری عضو شورای سیاست‌گذاری و حفیظ‌الله رفیعی رئیس بنیاد تئاتر دفاع مقدس حضور داشتند.

حسین مسافرآستانه در ابتدای این نشست دربارهٔ روند برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت گفت: جشنواره تئاتر مقاومت پس از فراز و فرودهای بسیار و وقفه نسبتاً طولانی از دو سال پیش و با برگزاری دوره سیزدهم آن احیا شد اما رویکرد دیگری را فراروی خود قرار داد و تنها به حوزه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نپرداخت بلکه در مفهومی گسترده‌تر قصد کرد تا فرهنگ مفاومت را تبیین کند و از آن تاریخ براساس یک برنامه ریزی مدون به شکل دوسالانه برگزار خواهد شد.

وی در همان دقایق آغازین جلسه به سبب حضور در برنامه مربوط به تئاتر دانشگاهی جلسه را ترک کرد و سپس جباری از هنرمندان خواست که صحبت های خود را در رابطه با موضوع این نشست مطرح کنند.

در ادامه نشست هم هنرمندانی چون حمیدرضا نعیمی، رویا افشار، سعید اسدی، نصرالله قادری، مالک حدی‌پور سراج و میلاد نیک آبادی به طرح مشکلات و مسائل موجود در مسیر تولید تئاترهایی در حوزه دفاع مقدس و با مضمون مقاومت پرداختند و در پایان جلسه مقرر شد از هرگونه نقد سازنده ای برای برگزاری هرچه بهتر و بی نقص جشنواره چهاردهم تئاتر مقاومت استفاده شود.

محمدعلی خبری یکی از اعضای سیاستگذاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بود که در سخنانی کوتاه ضمن تکریم از حضور پر شور هنرمندان در عرصه تئاتر دفاع مقدس گفت: متأسفانه در شرایط کنونی مدیران فرهنگی ما کمتر با قشر هنرمند در ارتباط می باشند و در این مورد خاص باید اگر به ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مفهوم مقاومت از طریق تئاتر می‌اندیشیم ابتدا برای برگزاری چنین نشست‌هایی برنامه داشته باشیم و سپس بدانیم که راجع به چه معضل و مشکلی قصد صحبت داریم تا با خروجی مؤثر در رفع آن مشکل همت گماریم.

وی گفت: این نشست‌ها باید زمینه را برای ارزیابی داشته‌ها و توانمندی‌ها در زمینه تئاتر مقاومت مشخص کند تا به واسطه آن ظرفیت‌های لازم برای پرداختن به تئاتری با موضوع مقاومت و دفاع مقدس معین شود و سپس به رفع مشکلات در حدبضاعت بپردازیم.

رئیس پژوهشکده هنر و معماری جهاد دانشگاهی گفت: رهآورد این نشست‌ها باید خروج از وضعیت موجود و گرایش به شرایط مطلوب در عرصه تئاتر مقاومت باشد و اینکه با چه مصالحی برای بیان در این نشست‌ها حضور می‌یابیم مسئله‌ای است که باید دستور کار نشست‌های بعدی انجمن قرار گیرد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.