لزوم تعیین قیمت خودرو در حوزه بازار

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 لزوم تعیین قیمت خودرو در حوزه بازار

لزوم تعیین قیمت خودرو در حوزه بازار

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودروی کشور معتقد است: قیمت خودرو باید در حوزه بازار تعیین شود نه آنکه به صورت دستوری نسبت به تعیین آن اقدام کرد یا آنکه براساس دستور، قیمت را در یک محدوده ثابت نگه داشت.

به گزارش ممتازنیوز، احمد فرهادی تصریح کرد: دستوری شدن قیمت‌ها در اقتصاد به‌ویژه در حوزه صنعت خودرو، سبب می‌شود تا آن محصول قیمت طبیعی و واقعی خود را پیدا نکند.
وی سپس تعیین قیمت‌گذاری خودرو براساس فرمول شورای رقابت را نشان از دستوری بودن تعیین قیمت خودرو دانست و گفت: ورود به بحث تعیین قیمت خودرو به واسطه فرمول شورای رقابت، به معنای دستوری عمل کردن در حوزه اقتصاد است، ضمن آنکه تجربه اینگونه رفتارها را در دهه‌های گذشته داشتیم که متاسفانه موفق نبوده است.
فرهادی با بیان اینکه قیمت هر محصولی باید از قاعده بازار تبعیت کند، اضافه کرد: این روش به طور قطع بهترین روش برای قیمت‌گذاری هر محصول به خصوص خودرو است چرا که بازار می‌تواند قیمت‌ها را متعادل سازد.
این کارشناس صنعت خودرو کشور افزود: قیمت خودرو باید در بازار مشخص شود زیرا این موضوع سبب خواهد شد تا حاشیه‌های قیمتی از بین برود و خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای و سودآور برای مردم و حتی دلال‌ها محسوب نشود و در دسترس مصرف‌کنندگان واقعی قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، فرهادی با بیان اینکه عرضه و تقاضا باید قیمت خودرو را در حوزه بازار کشف کند، گفت: به نظر می‌رسد دولت باید به جای آنکه قیمت خودروها را کنترل کند، به نظارت و کنترل ورودی‌های صنعت خودرو بپردازد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Hoseine Tow 09368434750:

    قیمت فعلی مناسب است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.