لزوم تقویت قانون‌گرایی و رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌هایی اجرایی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

قائم‌مقام وزیر کشور یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت برقراری نظم اجتماعی در کشور را تقویت قانون‌گرایی و آموزش حقوق شهروندی میان مدیران و کارکنان دستگاه‌هایی اجرایی دانست و بر لزوم ایجاد فضای اخلاقی مناسب در سازمان جهت رعایت منشور اخلاقی از سوی کارکنان تأکید کرد .

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور علیرضا افشار قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در پنجمین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای اخلاقی مناسب در سازمان جهت رعایت منشور اخلاقی از سوی کارکنان گفت: مهم ترین علل کم‌اثر بودن برنامه‌ها در ستاد صیانت، اختلاف نظری در حدود وضعیت حجاب ، بررسی راهکارها و شیوه‌های برخورد در بخش سلبی میان دستگاه‌های مسئول و بخش‌هایی است که در بازرسی تخلفات مأموریت دارند و iبه همین منظور تلاش ما را در جهتی پیگیری اقدامات قانونی در دستگاه‌ها دنبال می‌شود .

وی در ادامه افزود: بخشی از این اقدامات در سطوح عالی نظام تصمیم گیری iبه عنوان فصل‌الخطاب قرار خواهد گرفت و ستاد صیانت می‌بایست با تقویت جایگاه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی اقدامات لازم را انجام دهد .

افشار اضافه کرد: با توجه iبه الگوپذیری و تأثیرگذاری دستگاه‌های اجرایی در جامعه ، دسته‌بندی و تغییرات مختصری در بخش داخل سازمانی در برخی واحدهای وابسته در دستگاه‌های اجرایی جهت جلوگیری از اقدامات خارج از شئونات مذهبی در محیط کار و آموزش و تشویق کارکنان موفق صورت گرفته است .

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره iبه رویکرد جدید ستاد صیانت دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: طی حکم رئیس جمهور، وزارت کشور مسئول پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره است و در این حکم با تأکید بر محوریت صیانت از حقوق شهروندی موظف iبه کنترل و نظارت بر دستگاه‌هایی اجرایی درخصوص نحوه برخورد مناسب با ارباب رجوع و تخلفات اداری می‌باشد .

وی همچنین تصریح کرد : در زمینه صیانت از حقوق شهروندی اقدامات خوبی صورت گرفته و هدف ما یافتن راهکارهایی برای کاهش بار اجرایی و جلوگیری از دوباره‌کاری در دستگاه‌ها است و از طرفی اشخاص در مقابل قانون تکالیفی دارند که دستگاه‌ها ملزم iبه رعایت آن می باشند.

قائم مقام وزیر کشور با تأکید بر ضرورت آموزش مردم با قوانین و مقررات در جامعه گفت : با توجه iبه اینکه بسیاری از تخلفات در جامعه iبه جهت عدم آگاهی اشخاص نسبت iبه قوانین صورت می‌گیرد می‌بایست آموزش قوانین و مقررات در نظام اداری برای عموم شهروندان در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند .

وی هدف از آموزش قوانین و مقررات را تسهیل و عدم ورود iبه بوروکراسی اداری دانست و افزود: وزارت کشور این مسیر را با همکاری دستگاه‌ها دنبال می‌کند .

افشار با تأکید بر حمایت و فعال‌کردن شبکه بازرسی دستگاه‌ها گفت : ستاد صیانت جلسات خود را در بحث حجاب و عفاف ، حقوق شهروندی و راهکارهای بررسی جهت پیشگیری از تخلفات با جدیت دنبال خواهد کرد و در صورت لزوم با ایجاد فضای مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی اشخاص را با قوانین آشنا خواهند کرد .
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.