لزوم توجه به رزمندگان در لایحه بودجه ۹۲/فاز دوم هدفمندی در سه ماه اول ۹۲ اجرایی نمی‌شود

۱۳م اسفند ،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ در مصوبه‌‌ای ذکر خواهند کرد که دولت موظف است کلیه رزمندگان دوران دفاع مقدس که به درجه جانبازی از ۵ تا ۲۵ درصد نایل شده‌اند را تحت پوشش بیمه قرار داده و برای آن‌ها مستمری در نظر بگیرد.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحث اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۲ گفت: مجلس اجازه نمی‌دهد در لایحه بودجه سال ۹۲ و در بودجه سه دوازدهم در سه ماهه اول سال،فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عملیاتی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: مجلس معتقد است که برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید بستر مناسب آماده شود حداقل قیمت‌ها به ثبات اقتصادی برسند بعد از آن می‌توان برای اجرای فاز دوم هدفمندی اقدام کرد.

آصفری با ذکر این مطلب که در بودجه سال ۹۲ دولت به مسئله ضرورت رسیدگی به رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره‌ای نکرده تصریح کرد: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ در مصوبه ذکر خواهند کرد که دولت موظف است کلیه رزمندگان دوران دفاع مقدس که به درجه جانبازی از ۵ تا ۲۵ درصد نایل شده‌اند و متاسفانه هیچ خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود را تحت پوشش بیمه قرار داده و برای آن‌ها مستمری در نظر بگیرد.
  
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای جانبازان باشد ادامه داد: رزمندگانی که دارای هر نوع سوابق جبهه‌ای می باشند باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و بعد از زمان بازنشستگی برای این اشخاص مستمری در نظر گرفته شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: رزمندگان باید با هزینه دولت و بدون پرداخت هیچ‌گونه مبلغ اضافی از سوی آنها بیمه شوند.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ابوالفضل:

    با سلام خدا کنه چون هر چند تا الان یرونده نداشتیم ودوسال در نوبت در صد هستم با توجه به وضعیت اقتصادی ومعیشتی واقعا مشکل هست و من به روزی وتوکل بخدا معتقد وامیدوارم البته نه گدایی حق بعد از ۲۷-۸ سال چون برای انجام ازمایشات کمیسیون فقط علاوه بر حقوق عیال ۲۵۰۰۰۰۰ تومان وام کالا گرفتم ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.