لزوم توجه دولت به مقابله با تورم در لایحه بودجه / قیمت ۱۰۰ دلاری نفت در بودجه ریسک است

فروردین ۱۴۰۳

آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در انتقاد به لایحه بودجه پیشنهادی دولت گفت: متاسفانه لابی و سفارش بر نگاه دولت به پروژه‌های عمرانی در بودجه پیشنهادی سایه انداخته است.

“محمد حسن آصفری” نماینده مردم اراک و کمیجان، در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ به واکاوی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده پرداخت و اظهار داشت: علی‌رغم نکات مثبت در لایحه بودجه پیشنهادی، ایراداتی در این بودجه وجود دارد که از جمله آن به قیمت ۱۰۰ دلاری نفت اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم تذکرات اوپک بر تعیین قیمت ۹۰ دلاری نفت، شاهدیم که قیمت هر بشکه نفت در بودجه ۱۰۰ دلار تعیین شده‌ که  تعیین این نرخ  یک ریسک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه به نرخ ارز در بودجه اشاره کرد و گفت: نرخ دو هزارو ۶۵۰ تومانی ارز در بودجه رقم منصفانه‌ای نیست و اگر ما دنبال کاهش نرخ ارز هستیم، تعیین نرخ دو هزار و ۴۰۰ تومان برای ارز  در لایحه بودجه جوابگو بود.

آصفری همچنین اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی، نگاه دولت به پروژه‌های عمرانی بر اساس شاخص‌های خاصی نبوده بلکه بر اساس لابی و سفارشات بوده است که این موضوع نیز جای گلایه دارد.

وی با بیان اینکه شرایط تحریمی کشور در بودجه لحاظ نشده است ادامه داد: همچنین دولت در لایحه پیشنهادی عنوان نکرده که چگونه می‌خواهد با تورم افسار گسیخته مقابله کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.