لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی-سیاسی میان ایران و ارمنستان

۲۱ آبان ،

لاریجانی در دیدار با وزیر دادگستری ارمنستان تاکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر دادگستری ارمنستان گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت فهم مشترکی میان آنان ایجاد کرده که بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی- سیاسی دوجانبه است.

به گزارش تفسیری حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) در دیدار با وزیر دادگستری ارمنستان با اشاره به سوابق تاریخی روابط میان ایران و ارمنستان، گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت فهم مشترکی میان آنان ایجاد کرده که بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی- سیاسی دوجانبه است .

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش همکاری‌های میان ایران و ارمنستان به منظور تقویت و تحکیم روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف اهمیت بسیاری دارد .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت همکاری‌های قضایی میان ایران و ارمنستان، تصریح کرد: امضای دو موافقت‌نامه معاضدت قضایی و استرداد مجرمان میان دو کشور یک گام موثر و مفید در جهتی تسهیل روند مناسبات میان ایران و ارمنستان به حساب می آید.

لاریجانی با اشاره به سطح ارتباطات اقتصادی میان ایران و ارمنستان خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، فناوری و بازرگانی دو کشور برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی اهمیت بسیاری دارد؛ این در حالی است که گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و ارمنستان به تقویت روند همگرایی در منطقه کمک خواهد کرد.

در ادامه این دیدار “هرایر توماسیان” وزیر دادگستری ارمنستان با اشاره به روابط دوستانه این کشور با ایران تصریح کرد: این روابط الگویی برای همکاری‌های دوجانبه در منطقه به حساب می آید.

وی همچنین گفت: مجلس ایران می‌تواند با تصویب و تایید موافقت‌نامه‌های قضایی میان دو کشور زمینه لازم را برای حل پاره‌ای از مشکلات در مناسبات دو جانبه فراهم کند.

توماسیان با اشاره به بحران داخلی سوریه، خاطر نشان کرد: مشکلات ایجاد شده برای اقلیت ارامنه در سوریه به وسیله گروه‌های تروریستی سبب نگرانی سران دستگاه های حکومتی ارمنستان شده است.

انتهای پیام/س۲

 

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.