لزوم جایگزینی سیاست “تنظیم جمعیت” با “کنترل جمعیت”

پزشکیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر لزوم جایگزینی سیاست “تنظیم جمعیت” با “کنترل جمعیت” تاکید کرد.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح مباحثی پیرامون اصلاح قانون کنترل جمعیت گفت: کنترل جمعیت به معنای ایجاد تعادل در رشد و تولید جمعیت کشور بوده و سیاستی که در عرض چند سال گذشته با عنوان “کنترل رشدجمعیت” اعمال می‌شد، غیر کارشناسی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق آمار منتشره نرخ رشد جمعیتی کشور کاهش یافته و این مسئله در آینده مشکل‌ساز خواهد شد لذا باید با اصلاح قانون کنترل جمعیت چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده شود.

وزیر اسبق بهداشت همچنین اظهار داشت: باید به جای کنترل جمعیت، تنظیم جمعیت را در دستور کار قرار دهیم تا طی چند سال آینده مشکلی برای رفع نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف نداشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان خاطر نشان کرد: باید موضوع بررسی کنترل و تنظیم جمعیت با حضور صاحبنظران و مسئولان مربوطه هر چه سریعتر به نتیجه نهایی برسد.

گفتنی است لایحه اصلاح قانون کنترل جمعیت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حال پیگیری بوده و نمایندگان قصد دارند با بهره‌جویی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تنظیم جمعیت ایران قانونی کامل و جامعی به تصویب برسانند.

همچنین در قانون قبلی کنترل جمعیت محدودیت‌هایی به خانواده‌ها درباره فرزند چهارم و بیشتر از آن در نظر گرفته شده بود که به این ترتیب حذف خواهد شد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.