لزوم حمایت از توسعه صنعت هوایی در کشور

۲۱ آبان ،

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: دولت باید از توسعه صنایع هوایی کشور بعنوان یک صنعت مهم با تکنولوژی بالا(های-‌تک) و استراتژیک حمایت کند.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شافعی که به همراه منوچهرمنطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی از شرکت هوا فضای درنا بازدید می‌کرد، با اعلام این مطلب افزود: سازمان ‌های توسعه ای نباید در حوزه‌هایی که بخش خصوصی امکان و توان سرمایه‌گذاری دارد، وارد شوند بلکه باید با ارائه راهکارهای مناسب، از تولید داخلی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی که در اختیار صنعت قرار گرفته، بالا است، ادامه داد: دولت در جهتی حمایت از تولیدات داخلی به‌ویژه صنایع با فناوری بالا، باید درصدی از سود تسهیلات بانکی این صنایع را تقبل کرده و بپردازد.

شافعی همچنین تصریح کرد: منابع موجود باید به صورت مدیریت شده در اختیار بعضی از صنایع اولویت دار و پیشرفته همچون توسعه صنایع هوایی قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از راهکارهای حمایت از تولید داخلی را تعرفه‌های واردات عنوان کرد و اظهار داشت: از مسئولین ذیربط می خواهیم به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه مناسبی برای واردات هواپیماهای سبک تعریف کنند تا استقبال از محصولات داخلی نیز افزونتر شود.

وی خاطر نشان کرد: ایدرو با ارایه تسهیلات از محل طرح‌های صنایع نوین، از تولید هواپیمای سبک در داخل کشور حمایت کرد که این طرح‌ها هم اکنون به ثمر نشسته و تعدادی از این هواپیماها با موفقیت تولید شده و آماده عرضه به بخش خصوصی است.

گفتنی است در این بازدید، مراحل مختلف ساخت هواپیماهای سبک و توانمندی فنی مهندسی بوجود آمده در شرکت هوافضای درنا توسط رئیس ایدرو و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و نیز جمعی از مدیران و کارشناسان ایدرو مورد بازدید قرار گرفت./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.