لزوم دقت وزارت علوم در انتخاب رئیس دانشگاه خواجه نصیر/ جلوگیری از ورود گرایشات تندرو به دانشگاه

فروردین ۱۴۰۳

کشمیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مسئول جامعه اسلامی دانشگاه خواجه نصیر گفت: درخواست دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر از وزارت علوم این است که با در نظر گرفتن فرد شایسته‌ای برای ریاست این دانشگاه سببات بازگشت دانشگاه خواجه نصیر به جایگاه علمی اولیه خود که در این روزها با افت شدید مواجه بوده را فراهم سازد.

محمد کشمیری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، در توضیح شدت گرفتن گفتگوها دربارهٔ عزل رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: رئیس دانشگاه به دلیل ممانعت از حضور هیئت نظارت وزارتخانه برای بازرسی از دانشگاه سبب بدبینی کارکنان دانشگاه، تشکل‌ها و حتی وزارتخانه شد و در همین زمینه نیز فشار زیادی را از جانب دانشگاهیان تحمل کرد.
 
وی با بیان اینکه شرایط بوجود آمده سبب شده تا قاسمی نیز دیگر تمایل به ادامه کار در دانشگاه را نداشته باشد، افزود: درخواست دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر از وزارت علوم این است که با در نظر گرفتن فرد شایسته‌ای برای ریاست این دانشگاه سببات بازگشت دانشگاه خواجه نصیر به جایگاه علمی اولیه خود که در این روزها با افت شدید مواجه بوده را فراهم سازد.
 
کشمیری تصریح کرد: مسئولان وزارت علوم باید نسبت به گزینه‌هایی که برای تصدی ریاست در دانشگاه در نظر می‌گیرند حساسیت ویژه داشته باشند تا دانشگاه دوباره دچار بحران‌زدگی و سیاسی‌کاری نشود.
 
وی با بیان اینکه ورود اشخاص تندرو به دانشگاه خواجه نصیر، فضای دانشگاه را به سمت تک‌سویه شدن می‌برد، اظهارداشت:  برای سپردن تصدی ریاست دانشگاه به اشخاص باید به گرایشات و سوابق علمی آنان توجه شود؛ چرا که ریاست دانشگاه باید قابلیت آن را داشته باشد که فضای دانشگاه را به سمت اعتدال سوق دهد.
 
مسئول جامعه اسلامی دانشگاه خواجه نصیر در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی تشکل‌های ارزشی از این موضوع است که با حضور گرایشات چپ در دانشگاه فضای دانشگاه به بی‌راهه کشیده شود و امید به این را دارند که وزارتخانه شخص شایسته‌‌ای را برای ریاست دانشگاه در نظر بگیرد.

گفتنی است، گزینه‌های احتمالی ریاست دانشگاه خواجه نصیر، اﺣﻤﺪﻳﺎن رﺋﻴﺲ داﻧﺸﻜﺪه ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺮق داﻧﺸﮕﺎه ﺧﻮاﺟﻪ ﻧﺼﻴﺮالدین طوسی، علی خاکی‌صدیق  عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ و مسعود ضیاء بشرحق رئیس دانشکده مکانیک این دانشگاه اعلام شده‌اند که از بین این اشخاص ضیاءبشر‌حق قطعی‌تر از سایر گزینه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.