لزوم شفاف‌سازی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی/آینده مسکن سینوسی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

خسروی با بیان اینکه لازم است وزارت راه و شهرسازی دیدگاه‌های خود را در خصوص بازار مسکن اعلام کند، گفت: موضع گیری‌های متفاوت در این خصوص تنها سبب افزایش تنش در این بازار و سینوسی شدن آن می‌شود.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهری شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پس انداز مسکن، راهکارهای مهم برای جذب نقدینگی و هم برای خانه دار شدن مردم است، و همچنین می‌بایست وزارت راه و شهرسازی اقدام به اصلاح برخی از قوانین خود  کنند.
وی در ادامه گفت: تعیین تکلیف خانه‌های خالی یکی از مسائلی است که نیاز به شفاف سازی دارد.
خسروی به ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی اشاره کرد و گفت: اگر این بنگاه‌ها به مقدار حق الزحمه خود درآمد داشته باشند، اشکالی وارد نیست اما هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که هر چه معامله بزرگ‌تر باشد به همان میزان درآمدشان بیشتر است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اصلاح قانون پیش فروش مسکن تصریح کرد: یکی از راه‌های خانه‌دار شدن مردم با سرمایه اندک اصلاح این قانون در غالب یک لایحه و افزایش اطمینان نسبت به نحوه پیش فروش هاست.
**آینده مسکن سینوسی است
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: لازم است وزارت راه و شهرسازی هر چه سریع‌تر سیاست های خود را نسبت به مسکن مهر، صنعت سازی و نحوه تامین ۲ میلیون واحد مسکونی در سال اعلام  کند و سیاست یک نواختی را در این زمینه اتخاذ نماید.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.