لزوم شکل‌گیری تشکل‌های خودجوش زنان در بخش کشاورزی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان، از تشکیل شبکه‌ای زنان روستایی و عشایری در سطح این وزارت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، منیژه امین‌زاده در نشستی با دکتر مسعود محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام این مطلب گفت: توجه به اینکه تشکل‌های رسمی زنان در قالب تعاونی‌ها و تشکل‌های ثبت شده حقوقی زنان، عضو شبکه خواهند بود، لذا باید سعی شود تشکل‌های خودجوش و مشارکتی و همچنین غیررسمی زنان هرچه سریع‌تر به شکل قانونی و نظام‌مند درآیند.

وی بر حمایت وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های مشاغل خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار با ارائه تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با سود چهار درصد اشاره کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور امین‌زاده و هیئت همراهشان در استان بر حمایت وزارت جهاد کشاورزی از پروژه‌های زنان روستایی استان و به‌ویژه فارغ‌التحصیلان زن بخش کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت: بنده به لحاظ تجربه به کارهای اداری و انجام امورات، به مسئولیت بانوان اعتقاد راسخ دارم و تاکنون نیز فعالیت‌های خوبی در راستای حمایت از پروژه‌های زنان روستایی صورت گرفته است.

دکتر محمدیان با تأکید بر توان بالای زنان روستایی و تأثیر آنان در دسترسی به اهداف تعریفی در روند توسعه پایدار بخش کشاورزی استان ادامه داد: با تشکیل تعاونی زنان روستایی و تعاونی بانوان فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی، زمینه حضور و اشتغال بکار زنان در روستاها و شهرهای استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه با اشتغال بکار زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان کشاورزی در بخش زنان، همچنانکه درآمد خانوارهای روستایی افزایش پیدا می‌کند زمینه حضور اجتماعی زنان بعنوان نیمی از پیکره اجتماع نیز فراهم می‌شود، تصریح کرد: بسترهای لازم جهت حضور فعال زنان استان در بخش‌های مختلف کشاورزی فراهم است.

محمدیان با بیان اینکه زنان کارآفرین استان نشان داده‌اند که توانایی حضور مؤثر و فعال در همه عرصه‌های بخش کشاورزی را داشته و قادرند همپای مردان اجتماع، در بالا بردن توان اقتصادی خانواده دوشادوش مردان فعالیت کنند، یادآور شد: عمده‌ترین فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی را ترویج تشکیل داده و در بخش ترویج، نقش بانوان چه در مجموعه سازمان و چه در تشکل‌ها و واحدهای تولیدی بسیار با ارزش و بالا است./

A-910721-01

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.