لزوم طرح اصلاح نظام های پرداخت و تجدید ارزش‌ گذاری پول ملی

۲۵ام بهمن ،

لزوم طرح اصلاح نظام های پرداخت و تجدید ارزش‌ گذاری پول ملی | چاپ |
چهارشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۷:۰۴

بینا-  دبیرکل بانک مرکزی با حضور در همایش ماهانه پژوهشکده پولی و بانکی با موضوع ساماندهی نظام پرداخت‌های نقدی کشور، ضمن استقبال از طرح اصلاح نظام‌های پرداخت اظهار داشت: در این‌ گونه جلسات نمایندگان قانون‌گذاران نیز باید حضور داشته باشند تا با همفکری آنان، زمینه‌های‌ قانونی‌این‌گونه طرح‌ها فراهم شود.
به گزارش بینا، مهدویان، مدیرکل سابق اقتصادی بانک مرکزی و صاحب‌نظر در امور پولی و بانکی با تشریح انواع نظام های پرداخت و تسویه اظهار داشت: ابزارهای نقدی بخش مهمی در اقتصاد ایران را به خود اختصاص داده و بسیار حائز اهمیت می باشند.
وی همچنین ضرورت های اصلاح نظام پرداخت نقدی کشور را تناسب اندازه‌ها و ترکیب اسکناس و مسکوک نسبت به قیمت کالاها و خدمات، رفتارهای هزینه ای و پس‌اندازی مردم، نیازهای بازار برای تسویه مبادلات؛ به‌‌هم خوردن تناسب واحد اصلی و واحد فرعی؛ مشکلات حسابداری، مالی، و نرم افزاری و هزینه های اجرایی و پشتیبانی برشمرد.
مدیرکل ‌سابق اقتصادی بانک مرکزی با اجتناب‌ناپذیر دانستن طرح اصلاح نظام پرداخت‌های نقدی و تجدید ارزش‌گذاری پول ملی، حذف چهار صفر از پول ملی را به عنوان راه حل مناسبی مطرح و افزود: در این طرح، تعیین کوچک‌ترین و بزرگترین اندازه های اسکناس و مسکوک، تعداد، مرز اسکناس و مسکوک، و آرایش فاصله ها می‌باید از قواعد متعارف پیروی کند.
چکیده و اصل مقاله ارائه شده در این همایش، در پایگاه اینترنتی پژوهشـــــکده پولی و بانکی مــــوجود است و علاقه‌مندان مــی‌توانند از آن بهره مند شوند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.