لزوم مشارکت اثر بخش شهریاران جوان در امور شهری – اخبار اجتماعی

شهردار منطقه ۱۳ در نشست مشترک با مدیر عامل خانه شهریاران جوان آمادگی شهرداری منطقه ۱۳ را در بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت شهریاران جوان در تقویت مدیریت شهر ی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ در این نشست شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت شهریاران جوان در حل مسائل و مشکلات محلات بر اطلاع رسانی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار  با همکاری و مشارکت نیروها فعال خانه شهراران جوان در منطقه ۱۳ دتاکید کرد.

وی  با اشاره به لزوم بهره گیری از نخبگان و نیروی جوان در راستای تقویت مدیرت شهری ادامه داد : در مقوله  نگهداشت شهر و مباحث اجرایی نیز ، شهریاران جوان باید حضوری اثر بخش داشته باشند.
لزوم ایده پردازی و ارائه ایده ها نو، افزایش تعامل شهریاران جوان با  شهرداری و ارائه پیشنهادات سازنده  ، حضور اثر بخش شهریاران جوان در محلات و پیگیری مشکلات و انعکاس به مدیران شهری  از جمله مباحثی بود که از سو ی شهردار منطقه ۱۳ مطرح شد.
حسن اشتری نیز در این جلسه  با اشاره به تمهید شهردار تهران در استفاده از نیرو جوان و فعال در امور شهری مباحثی در خصوص رسالت ها وفعالیت های خانه شهریاران جوان مطرح کرد.
در این جلسه همچنین کاظمی ،  مدیر خانه شهریاران جوان منطقه ۱۳ با ارائه گزارشی از فعالیت شهریاران جوان ، مشارکت خانه شهریاران جوان در طرح ها و برنامه های فرهنگی ، عمرانی ، اجتماعی از جمله  فرهنگسازی ترافیکی میدان نمونه ، کاشت سه هزار نهال در روز درختکاری ، طرح تفکیک زباله و… از اهم پروژه هایی اعلام کرد که شهریاران جوان در آن حضور فعال داشته اند.
در این جلسه همچنین کاظمی خانه شهریاران جوان منطقه ۱۳  را به عنوان یکی از خانه های  فعال در شهر تهران مطرح کرد که در بخش اعظم پروژه ها فرهنگی، اجتماع  حضور داشته اند.
 
تعریض خیابان پیروزی و احداث سرای محله امامت در میان ۱۵۰ پروژه منتخب شهر تهران 

 معاون برنامه ریزی و توسعه شهری از انتخاب پروژه های عملیات تعریض خیابان پیروزی و احداث سرای محله امامت در میان ۱۵۰ پروژه منتخب شهر تهران خبر داد. 
سهرابی ، با اشاره به  تعیین ۱۵۰ پروژه شاخص شهر تهران در سال ۹۱ گفت : در میان لیست پروژه های منتخب شهر تهران، پروژه های عملیات تعریض خیابان پیروزی و احداث سرای محله امامت از پروژه های منطقه ۱۳ نیز به چشم می خورند.
وی با  اشاره  به اهمیت کنترل پروژه های منتخب منطقه ۱۳ تصریح کرد : در راستای نظارت بر اجرای پروژه ها و  ارائه گزارش از آخرین وضعیت اجرایی آنها، روز یکشنبه مورخ دوم مهر ماه  بازدید میدانی از این دو پروژه با حضور کارشناسان اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران(نمایندگان شرکت مشاور مهان)  و کارشناسان واحد کنترل پروژه انجام و میزان پیشرفت پروژه، موانع و مشکلات پروژه ها ازجمله معارضین باقیمانده در خیابان پیروزی ، وجود معارضین نظامی و اداره برق و .. بررسی شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری خاطر نشان کرد : در راستای  رصد لحظه به لحظه این پروژه ها، آیتمی تحت عنوان پروژه های منتخب شهر تهران در سامانه کنترل پروژه ایجاد گردیده است و اطلاعات مربوط به پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه ها  بایستی به صورت هفتگی بروزرسانی گردد و نیاز است که معاونتهای اجرایی منطقه با برنامه ریزی منسجم ، نسبت به تسریع در اجرای این دو پروژه و اتمام آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

برگزاری جشنواره کودک در منطقه ۱۳
به مناسبت دهه کرامت و در راستای ایجاد شور و نشاط در محلات ، جشنواره بزرگ کودک با حضور مسئولین شهرداری منطقه ۱۳ در ناحیه دو منطقه۱۳  برگزار شد.
ندرلو ، شهردار ناحیه دو منطقه ۱۳ گفت : این جشنواره که با استقبال جمع کثیری از شهروندان رو به رو شد ، غرفه های متعددی از جمله ، خمیر بازی ، نقاشی ، رنگ آمیزی ، پازل ، عکاسی ، گریم چهره برپا و کودکان با شرکت در این جشنواره از مجموعه امکانات آن بهره مند شدند.
وی افزود : در این جشنواره ویزه برنامه های مختلفی از جمله  تئاتر، مسابقه ، موزیک کودکانه و.. برگزار شد و در پایان کیک شیرینی بین شرکت کنندگان توزیع شد.
ندرلو تصریح کرد :  فضا سازی و نوع برنامه ها به گونه ای بود که با استقبال کثیری از خانواده ها رو به رو شد./


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.