لزوم معرفی تشکل‌های دانشجویی به ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها

فروردین ۱۴۰۳

باستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران گفت: در جلسات توجیهی دانشجویان جدیدالورود باید زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، علمی و آموزشی در دانشگاه را بیان کرده و همچنین فضای صنفی و جنبشی را نیز برای آن‌ها تشریح کنند.

“‌مجتبی باستان‌” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ عملکرد متولیان دانشگاه در ایجاد فضای مناسب برای مدیریت بینش سیاسی دانشجویان جدیدالورود اظهار داشت: مدیریت دانشگاه ضمن تسهیل فرآیند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود، باید برای راهنمایی آن‌ها جلسه‌های توجیهی برگزار کند.

وی در ادامه افزود: در جلسات توجیهی دانشجویان جدیدالورود باید زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، علمی و آموزشی  در دانشگاه را بیان کرده و همچنین فضای صنفی و جنبشی را نیز برای آن ها تشریح کنند. 
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران ابراز کرد: برای آسان‌تر شدن امر آشنایی دانشجویان جدیدالورود با جریانات سیاسی در فضای دانشگاه، واگذاری جلسه‌های توجیهی از سوی متولیان برگزاری ثبت نام به تشکل‌های اسلامی دانشجویی اعم از بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و غیره  مهم ارزیابی می‌شود.

باستان دربارهٔ عملکرد تشکل‌های دانشجویی در این باره تصریح کرد: فضاسازی معنوی و فرهنگی در حین ثبت نام دانشجویان از سوی تشکل‌های دانشجویی، از جمله تقدیم مرام‌نامه دانشجویی و اهدای گل سبب زیباتر شدن این فضا می‌شود.

وی یادآور شد: تبلیغات فرهنگی در مکان‌های ورودی دانشگاه و به کار بردن جملات معنوی- تربیتی و همچنین استفاده از بیانات مقام معظم رهبری دربارهٔ انتظارات ایشان از دانشجویان برای مدیریت بینش صحیح سیاسی دانشجویان بسیار کارگشا خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران خاطرنشان کرد: میزبانی دانشجویان جدیدالورود باید با حضور گرم مسئولان آموزش، تشکل‌های دانشجویی، اعضای شوراها، معاونت دفتر فرهنگ و همچنین نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها صورت پذیرد تا سبب دلگرمی دانشجویان شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.