لزوم نصب قطعات ایمنی در بخاری های بدون دودکش استاندارد

۰۳م آذر ،

مدیر کل استاندارد استان اصفهان به مصرف کنندگان بخاری های گازی اخطار داد ؛هنگام خرید این کالا از نصب وسایل ایمنی بر روی آن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مهندس غلامحسین شفیعی ضمن اشاره به نظارت بازرسین و کارشناسان استاندارد استان اصفهان بر تولید و توزیع بخاری های گازسوز، گفت: با توجه به فرار رسیدن فصل سرما، اطمینان از نصب وسایل ایمنی بر روی بخاری های گازسوز، در اولویت برنامه های نظارتی و کنترلی این اداره کل در مراکز تولید و عرضه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخاری های دودکش دار گازی مجهز به وسایل ایمنی ( نظیر سنسورِ حساس به کاهش اکسیژن ODS و سنسور حرارتی ) ایمن تر می باشند، گفت: ضرورت دارد حتما از نصب اینگونه وسایل ایمنی مانند گاورنر که وسیله تنظیم فشار گاز ورودی به بخاری است و نیز ODS بر روی بخاری بدون دودکش اطمینان حاصل شود.

وی افزود: این وسیله زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد بخاری را خاموش می کند و سنسور حرارتی وسیله ای است که اگر به هر سببی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به داخل اتاق برگردد، بخاری را بصورت اتوماتیک خاموش می کند و فقدان این قطعه در بخاری های بدون دودکش و بی توجهی به این امر میتواند فجایع غیر قابل جبرانی را ببار آورد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت این قطعات در حفظ ایمنی و سلامت مصرف کننده ، این اداره کل با استفاده از ابزارهای کنترلی دقیق و قاطع مانند اجرای طرح طاها و نظارت مستمر بر بازار ، از توزیع و عرضه وسایل گازسوز بدون وسایل ایمنی جلوگیری کرده و با تولیدکننده و عرضه کننده خاطی برخورد قانونی خواهد کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.