لزوم نظارت دقیق بر ساخت مسکن ویژه

به گزارش نوساز، نجف محمودی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود:امید است که مسکن مهر به سرمنزل مقصود که هدف نهایی آن خانه دار شدن آحاد جامعه است برسد.

وی ادامه داد:مسکن مهر یک طرح ملی و یک طرح ماندگار است لذا از این دید باید نگاه کنیم که در یک فاصله و بازه زمانی کوتاه این طرح سراسری شده است و تمام خانواده‌هایی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند از کم بودن بازه زمانی تشکر می‌کنند.

وی تاکید کرد:امید است طرحی هم که در شهر تهران اجرایی شده و بخش اولیه آن در تهرانسر مطرح و کارهای اجرایی آن انجام شده است به سرانجام برسد.

*می خواهند مسکن ویژه تهران شکست بخورد

محمودی اظهار داشت: انتقاداتی به این طرح وارد شده و عنوان شده که جواز ساخت برای این واحدهای مسکونی گرفته نشده است اما تصور می‌کنم اعلام کردن این موارد سنگ اندازی برای این است که جلوی طرح گرفته شود تا این طرح را شکست‌پذیر عنوان کنند.

این کارشناس اقتصادی مسکن تصریح کرد:این طرح را می‌توان در دولت‌های بعدی به عنوان طرح پایدار به کشورهای همسایه از طریق مهندسان و کارشناسان صادر و آن را اجرایی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که طرح مسکن ویژه تهران آیا مغایرتی با این موضوع ندارد که نباید در تهران بارگذاری بیشتری شود،گفت: تهران شهر بزرگی است و باید اینگونه به این موضوع نگاه شود که تهران شهری است با حجم عظیمی از جمعیت ۱۳ میلیونی و اشباع شده است.

محمودی ادامه داد: در تهران امکان حتی ارائه خدمات زیربنایی هم وجود ندارد و در وضعیتی که در تابستان آب و برق قطع می‌شود، آینده شهر تهران تهدید می‌شود.

وی تاکید کرد:اما از طرفی هم یک سری هستند که در تهران سکونت دارند و نیازمند مسکن هستند و نمی‌توانند از تهران خارج شوند،پس دولت می‌خواهد با احداث مسکن قشر عظیمی از افرادی که در تهران زندگی می کنند را ساکن کند.

وی افزود:لذا باید این افراد نیز برای خود سرپناهی داشته باشند، اما دولت و دولت‌های بعدی نیز باید ساخت مسکن ویژه را در کنار تامین همزمان خدمات زیر بنایی اجرایی کنند.

به گفته وی،برای هر چه بهتر شدن ساخت مسکن تهران باید نظارت دقیقی بر ساخت و سازها انجام شود تا در آینده مشکلاتی برای مردم به وجود نیاید.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.