لزوم ورود دانشجویان بسیجی به مسائل روز ذیل تدابیر رهبری

اردیبهشت ۱۴۰۳

“مجتبی باستان” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بسیج و گفتمان بسیجی محوری اصلی دارد که مبنی بر فرهنگ و تفکر بسیجی است، اظهار داشت: از آنجایی که بسیج یک فرهنگ است، بنابراین محور اصلی این مجموعه برپایه تفکر بسیجی بنا شده است.
 
وی افزود: ذیل تفکر بسیجی چند اصل پررنگ وجود دارد که در هیچ نهادی شبیه این اصول پیدا نشده و تنها در مجموعه بسیج یافت می‌شود.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران، با بیان اینکه یکی از اصول و تفکر بسیجی ایثار، اخلاص و از خودگذشتگی است، تصریح کرد: ایثار در تفکر بسیجی یعنی نیاز دیگران را به نیاز خود ترجیح دادن، چراکه نیازهای مردم بر ما هدیه‌های الهی می باشند که این از شاخصه‌های مهم روحیات بسیجی است.
 
باستان با تاکید بر اینکه بن‌بست شکنی از خصوصیات روحیه بسیجی است، اضافه کرد: روحیه بسیجی بن‌بست شکن است چراکه بسیجی در هر عرصه‌ای مسیر خود را پیدا کرده و اجازه نمی‌دهد هیچ فرهنگ و تفکر الحادی راه بسیج را سد کند.
 
وی ادامه داد: روحیه سیاسی یکی از ویژگی‌های بسیجیان بوده که باید با داشتن ولایت‌پذیری و بصیرت سیاسی متناسب با مسائل روز که هر جا نظام نیاز به حضور بسیجی داشته باشد، ذیل تدبیر ولی امر مسلمین ورود کنند.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران جریان‌سازی را یکی‌دیگر از شاخصه‌های روحیه بسیجی دانست و گفت: در تمام جوامع و نهادها و حتی جامعه آماری مختلف، هرگاه فرهنگی صلب و سخت شود و ارزش‌های الهی و فضای اسلامی کم‌رنگ شود، بسیج جریان‌سازی با راهکارهای مختلف ایجاد کرده تا آن فرهنگی که به سوی غرب و شرق می‌رفته، به سمت فرهنگ اسلامی سوق دهد.
 
باستان خدمت‌رسانی را از مهم‌ترین ویژگی‌های روحیه بسیجی دانست و اظهار داشت: بسیج صاحب‌خانه است و هرکجا شیشه‌ای شکست، دل بسیجی می‌شکند و بسیجیان در کنار مردم بوده و از نزدیک با وضعیت آن‌ها آشنا می باشند که با روحیه جهادی خود توفیق خدمت به مردم را درحد توان بالفعل می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه هفته بسیج بسیار مقدس و پاک است، تصریح کرد: بسیج اصل برنامه‌های خود را در این هفته متناسب با ۵ محور مطرح شده تبیین کرده و به اجرا می‌رساند.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران اولین برنامه در هفته بسیج را همایش شکوه هجرت عنوان کرد و گفت: ضمن اختتامیه اردوهای جهادی تابستان که با حضور ۴۰ گروه برگزار شده، از آنان تقدیر به عمل می‌آید که این برنامه پنج‌شنبه (۷ آذرماه) در سالن بصیرت لانه جاسوسی با حضور اساتید برجسته و فعالان جهادی اجرا می‌شود که تولیدات فرهنگی خود را در قالب جشنواره به نمایش می‌گذارند.
 
باستان افزود: کوه‌پیمایی برفراز کهف‌الشهدای ولنجک، برنامه مشترک بسیج دانشجویی استان تهران با سازمان بسیج دانشجویی کشور بوده که با حضور ۳۰۰ خواهر بسیجی تحت عنوان حلقه صالحین برگزار خواهد شد.
 
وی نشست حلقه‌های صالحین را یکی از برنامه‌های ویژه در هفته بسیج خواند و گفت: سه‌شنبه ۵ آذرماه ، ۳۰۰ نفر از اعضای حلقه صالحین بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر استان برای گرامیداشت این هفته و همچنین مباحث تربیتی و معرفتی حلقه صالحین شرکت می‌کنند که این مراسم در دانشگاه علوم و حدیث تهران برگزار می‌شود.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج را دیدار با خانواده‌های شهدای دانشجویی استان مطرح کرد و ابراز داشت: بازدید از دو خانواده شهدای دانشجوی استان تهران، در دستور کار برنامه‌های هفته بسیج قرار دارد که با شرکت دانشجویان صورت می‌گیرد.
 
باستان به ویژه‌نامه امر به معروف تحت عنوان “واجب فراموش شده” اشاره و عنوان کرد: ویژه‌نامه امر به معروف به مباحث امر به معروف اعم از مبانی معرفتی پرداخته و راهکارهای تازهی را برای برطرف‌سازی شبهات موجود در دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد که دوشنبه ۴ آذرماه بین دانشگاه‌های سراسر تهران توزیع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه به منظور تقدیر از زحمات خادمان راهیان نور، سفر زیارتی مشهد مقدس در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: تجلیل از خادمان راهیان نور که سال قبل به اردوی تابستانی عرفه اعزام شدند، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج می باشد.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران، اضافه کرد: تجلیل از بسیجیان نمونه در سطح استان تهران که در شاخص‌های ارزیابی بسیج امتیازاتی کسب کرده‌اند، یکی از برنامه‌های ویژه در هفته بسیج است.
 
باستان ارسال پیامک‌های محتوایی و تک‌نگاشت‌ها را از برنامه‌های دیگر در هفته بسیج خواند و گفت: برنامه‌های مطرح شده به طور متمرکز در سطح استان برگزار می‌شود که در سطح دانشگاه‌های استان برنامه‌های دیگری نیز برای گرامیداشت هفته بسیج در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
_برگزاری کرسی آزاداندیشی در ۷ دانشگاه استان تهران با موضوعات مذاکرات ژنو ، ارتباط با آمریکا و مسائل روز
 
_ برپایی نمایشگاه‌های مختلف از دستاوردهای بسیج در اکثر دانشگاه‌های استان تهران
 
_ برگزاری تریبون آزاد دانشجویی
 
_ برگزاری نشست‌های فرهنگی   
 
_ تولید نشریات مختلف در سطح دانشگاه‌ها
 
_ نمایش و نقد فیلم‌های مختلف برای بالابردن سطح آگاهی دانشجویان
 
_ برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی در دانشگاه ها.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.