لزوم کاهش واردات لوازم خانگی لوکس/تولید داخل توان رقابت دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در شرایطی که لوازم خانگی ساخت داخل توان رقابت با کالاهای مشابه خارجی دارند واردات باید در این بخش باید کاهش یابد.

محمد رضا دیانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کالاهایی که در بخش لوازم خانگی در کشور تولید می گردد از لحاظ کیفیت مشابه برندهای معتبر دنیا است و توانایی رقابت با محصولات وارداتی را دارد.
وی ادامه داد: در شرایطی که صنایع داخلی توان تامین نیاز داخل را در بخش لوازم خانگی دارند اما بخش عمده ای از درآمدهای ارزی صرف ورود کالاهای خارجی می گردد.
دیانی اظهار داشت: این کالاهای وارداتی یا اجناس بی کیفیت و ارزان چینی می باشند و یا کالاهای برنددار گران قیمت اروپایی که سبب شده که ارز کشور تنها صرف برند خارجی شود.
 رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با انتقاد از عدم تخصیص ارز مرجع برای تامین مواد اولیه تصریح نمود: هم اکنون شرایط اختصاص ارز مواد اولیه ضروری و لوازم خانگی لوکس یکسان است در حالیکه باید در جهتی حمایت از تولید ملی واردات کالاهای آماده لوکس کاهش یابد.
دیانی با اشاره به پتانسیل بالای صنایع لوازم خانگی اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و ده ها برابر به طور غیرمستقیم در این بخش اشتغال دارند که توسعه این صنایع می تواند به ایجاد و توسعه اشتغالزایی پایدار در کشور کمک می نماید.
وی خاطر نشان نمود: بسیاری محصولاتی که در این بخش تولید می گردد همچون یخچال و ماشین لباسشویی از لحاظ کیفیت با برندهای معتبر جهانی برابری دارند و حاوی پایین ترین سطح میزان مصرف انرژی می باشند.
وی افزود: همچنین صنایع داخلی از لحاظ کمی توان تامین نیاز کشور را دارند و در صورت توسعه این صنایع دیگر نیازی به واردات محصولات خارجی نمی باش./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.