لزوم گسترش همکاری های تهران- بغداد در زمینه افزایش رفاه، امنیت و تردد زائران

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،’محمدرضا رحیمی’عصر امروز –چهارشنبه- در دیدار ‘لواء سمیسم’ وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق اظهار داشت: قدرتهای بزرگ و استعمارگر به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق در میان امت های اسلامی هستند و شرایط کنونی منطقه و جهان ایجاب می کند که ایران و عراق بیش از هر زمان دیگر همبستگی و اتحاد خود را تقویت کنند.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: آمریکا و غرب با تربیت و اعزام تروریست به دیگر کشورها موجب ریخته شدن خون هزاران نفر از مردم بیگناه عراق و سایر جوامع اسلامی می شوند اما بدون تردید چنین اقداماتی در نهایت به زیان خودشان تمام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عراق قرابت و نزدیکی فراوانی داشته و از سرنوشت واحدی برخوردارند گفت: ایران آمادگی دارد دستاوردها و تجربیات خود را در اختیار ملت برادر و مسلمان عراق قرار دهد.

رحیمی از ملت عراق به عنوان ملتی بزرگ و هوشمند یاد کرد و افزود: ملت عراق مدت زیادی را در گرفتاری و مشکلات به سر برده است که امیدواریم هرچه زودتر به پیشرفت و جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

‘لواء سمیسم’ وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مستحکم میان ایران و عراق اظهار داشت: عراق خواستار عالی ترین سطح روابط در تمامی زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

وی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف را بی نظیر دانست و ابراز امیدواری کرد گسترش روابط میان دو کشور بویژه در زمینه گردشگری و تردد زائرین منجر به افزایش رفاه دو ملت شود.

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۳۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.