لغو تحریم ایران در بخش IT مسابقات مهارت

۲۳اردیبهشت،

رئیس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از لغو تحریم ایران برای حضور در رشته IT مسابقات جهانی مهارت خبر داد و گفت: برای افزایش سطح مهارت رقابت‌کنندگان در خرداد ماه اردوی خارجی برگزار می‌شود.
علی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اردوی آمادگی سازی رقابت کنندگان مهارت کشورمان برای حضور در مسابقات بین المللی آلمان، اظهار داشت: اعضای تیم ملی مهارت کشور برای حضور در مسابقات جهانی آلمان که از ۱۱ تا ۱۶ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.
رئیس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: تیم ملی مهارت کشور‌ با ۱۳ نفر رقابت کننده در ۱۱ رشته شامل الکترونیک، جواهرسازی، جوشکاری، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی وب، فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات-راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های شبکه، فناوری طراحی گرافیک، مکاترونیک در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت که با حضور یک هزار و ۲۴ رقابت کننده از ۶۵ کشور عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
رئیس ستاد اجرایی مسابقات مهارت، با بیان اینکه به دلایل واهی رقابت کنندگان کشور را در بعضی رشته‌ها تحریم می کنند، گفت: در این دوره رقابت کنندگان در دو رشته IT گرایش شبکه و CNC از سوی گردانندگان مسابقات تحریم شدند اما در این راستا تلاش‌هایی برای لغو تحریم ها صورت گرفت.
توکلی بیان داشت: با پیگیری‌های حقوقی و رایزنی‌های مختلف با نهادهای بین المللی، در حال حاضر تحریم رشته IT نیز لغو شده و امیدواریم بتوانیم با تمام ظرفیت‌های موجود در مسابقات شرکت کنیم.
وی افزود: نامه رسمی لغو تحریم به زودی برای مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای از سوی مسئولان مسابقات جهانی مهارت ارسال می‌شود.
به گفته رئیس تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نفرات اصلی مسابقات اکنون در اردوی آمادگی سازی قرار دارند و پس از انجام اردوی داخلی، برای افزایش هر چه بیشتر سطح آمادگی رقابت کنندگان اردوی خارجی ترکیه پیش بینی شده که در خرداد ماه انجام خواهد شد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.