لغو تحریم گازی ایران توسط انگلیس

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وزیر انرژی انگلیس با انتشار یافتن بیانیه ای اعلام کرد ممنوعیت تولید گاز از میدان بزرگ رهوم که مالکیت آن در اختیار شرکت ملی نفت ایران و شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم است لغو شده است.

این میدان در دریای شمال قرار دارد و از سال ۲۰۱۰ در پی وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه شرکت های ایرانی متوقف شده بود.

تعطیلی این میدان سبب بروز مشکلاتی در زمینه عرضه کافی گاز در انگلیس شده بود و دولت انگلیس تحت فشار بسیاری برای لغو تحریم ها در مورد این میدان قرار گرفته بود.

وزرات انرژی انگلیس در بیانیه خود افزود برای جلوگیری از وارد آمدن خطر پایدار بر این میدان دارای فشار و دمای بالا که برای تعطیلی دائم و همیشگی طراحی نشده است اجازه آغاز به کار آن را می دهد.

این بیانیه در ادامه نوشته است: «دولت انگلیس از آغاز به کار مجدد میدان رهوم حمایت می کند چرا که این کار برای اجتناب از وارد آمدن زیان های زیست محیطی و تخریب احتمالی این میدان ضروری است».

میدان گازی رهوم تا پیش از تعطیلی ۴ درصد نیاز انگلیس به گاز را تامین می کرد. تولید گاز از این میدان در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. ۵۶۵ میلیون دلار برای توسعه این میدان هزینه شده است.

بریتش پترولیوم اعلام کرد با وجود لغو تحریم ها علیه این میدان نمی توان گفت چه زمانی تولید از آن آغاز می گردد. سخنگوی این شرکت گفت: ما طی هفته های آینده دستور نهایی در این زمینه را دریافت می کنیم و پس از آن می توانیم جهت آغاز به کار مجدد این میدان اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش با وجود لغو تحریم ایران تحریم های اتحادیه اروپا علیه شرکت های ایرانی از جمله شرکت ملی نفت ایران همچنان به قوت خود باقی است.

دولت انگلیس که برای آغاز به کارمجدد میدان رهوم با اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکراتی داشته است تصریح کرد درآمد شرکت ملی نفت ایران از گاز تولیدی میدان رهوم به عنوان دارایی های بلوکه شده این شرکت نگهداری می گردد


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.