لغو شماره گذاری خودروهای بدون ایربگ

از اول مهرماه اجرا می شود؛

لغو شماره گذاری خودروهای بدون ایربگ

عصرخودرو : معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: مهلت ۶ ماهه اجرای استاندارد اجباری ایربگ برای محصولات سایپا از اول مهرماه پایان می یابد.

به نقل ازممتازنیوز، بهادر کاظمی  با بیان این مطلب افزود: استاندارد نصب ایربگ بر خودروهای تولیدی از سال گذشته اجباری شده که اجرای آن بنا به درخواست خودروسازان تا ابتدای مهرماه به تعویق افتاد.

وی با اشاره به پایان یافتن این مهلت قانونی تصریح کرد: از اول مهرماه سال جاری خودروهای سواری بدون ایربگ، مجوز شماره گذاری نمی گیرند.

کاظمی با اشاره به اینکه تنها خودروی پراید تولید سایپا هم اکنون این استاندارد را ندارد اظهار داشت: محصولات جدید x100 در این شرکت امکان نصب ایربگ دارند و مشکلی در خصوص اجرای این استاندارد اجباری وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام این مهلت قانونی، دیگر امکان درخواست مهلت از جانب خودروسازان وجود ندارد و تولید خودروهای سواری باید با نصب ایربگ انجام گیرد.

لازم به ذکر است اجرای این استاندارد اجباری در سال گذشته به تصویب رسیده و قرار بود تا پایان سال ۹۰ تمام خودروهای تولیدی کشور مجهز به ایربگ شوند.

براساس این گزارش؛ در این مدت قانونی شرکت های خودروسازی اقدام به نصب این ایربگ در محصولات خود کردند و تنها شرکت سایپا در این زمان نتوانست که محصول پراید خود را به این استاندارد مجهز کند.

بر همین اساس گروه خودروسازی یک مهلت ۶ ماهه برای اجرای این استاندارد درخواست کرد که با موافقت دولت با آن مهلت نصب ایربگ در تمامی خودروهای تولیدی به ابتدای مهرماه سال ۹۱ تغییر کرد./

دوشنبه ۱۳ شهریور   ۱۲:۱۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.