لغو محدودیت بیمه فرزند چهارم

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

دولت قبل حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان برای صندوق تأمین اجتماعی بدهی بر جای گذاشته است و با توجه به وضعیت موجود اقتصادی کشور طبیعتاً دریافت منابع وصولی سازمان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

«نظر به اینکه به استناد «قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» مصوب ۲۰/۳/۹۲ مجلس محترم شورای اسلامی مقرر شده «از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون همه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۲۶/۲/۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که براساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود»

روزنامه ایران نوشت ، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور محدودیت‌های مربوط به ارائه خدمات تأمین اجتماعی به فرزند یا فرزندان چهارم به بعد بیمه‌شدگان را برطرف کرد.

در این بخشنامه آمده است: «نظر به اینکه به استناد «قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» مصوب ۲۰/۳/۹۲ مجلس محترم شورای اسلامی مقرر شده «از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون همه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۲۶/۲/۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که براساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود»

دربخش دیگری از این بخشنامه اشاره شده است از ۲۹/۴/۹۲ وصول حق‌سرانه درمان برای فرزند یا فرزندان چهارم و به بعد تمامی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و مقرری‌بگیران فاقد موضوعیت خواهد بود. ضمناً از تاریخ مذکور اجرای آن بخش از مفاد بخشنامه‌های شماره ۶۱۸ مورخ ۱۵/۱۲/۷۲، ۱/۶۱۸ مورخ ۲۷/۹/۷۴ و ۲/۶۱۸ فنی مورخ ۱۱/۶/۸۸ و دستورهای اداری مرتبط که مغایر موضوع این بخشنامه است، متوقف می‌شود.»

همچنین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان در یک مرحله و در سال ۸۸ اجرایی شد، گفت: این قانون در صورت تأمین منابع مالی به مرحله اجرا درخواهد آمد، چرا که تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و باید منابع‌اش تأمین شود، اما تمام تلاش را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم.

سید تقی نوربخش با بیان اینکه در سال ۹۲ سازمان مجبور است حدود پنج هزار میلیارد تومان از ذخایرش را برداشت کرده و در هزینه‌های جاری‌اش استفاده کند، تصریح کرد: دولت قبل حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان برای صندوق تأمین اجتماعی بدهی بر جای گذاشته است و با توجه به وضعیت موجود اقتصادی کشور طبیعتاً دریافت منابع وصولی سازمان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تعهد سنوات دارد، اظهار کرد: کل دارایی‌های تأمین اجتماعی اگر قابل به نقد شدن باشند حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و این رقم به این معناست که تعهدات سازمان بیشتر است.

نوربخش همچنین از زیر پوشش قرار گرفتن ۳۴ قلم داروی تازه در چند روز ‌آینده خبر داد و گفت: از جمله این داروها داروی سلسپت (برای بیماران کلیوی و سرطانی) و داروی انسولین (برای بیماران دیابتی) است که پیش از این زیر پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نبوده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عليرضا:

    با سلام با توجه به لغو محدودیت ول همچنان حق اولاد تاحداکثر دو فرزند پرداخت می شود در صورت امکان بخشنامه مربوطه و ابلاغی را برایم ایمیل کنید و ضمنا باید از چه مرجعی موضوع را پیگیری نماییم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.