لغو ناگهانی دیدار پوتین با اوباما/ تنش در روابط دو جانبه

دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد “ولادیمیر پوتین” قصد ندارد در نشست هفته آینده گروه ۸ که در مریلند برگزار می شود، شرکت کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، رئیس جمهوری جدید روسیه غایب بزرگ نشست ۸ کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۸ در مریلند آمریکا است.
بر این اساس، با این تصمیم پوتین، برنامه دیدار وی با “باراک اوباما” نیز که قرار بود با هدف برآورد اولیه مسکو و واشنگتن از آینده مناسبات دو جانبه پس از روی کار آمدن رئیس جدید کرملین در کمپ دیوید برگزار شود، لغو می شود.

مقامات کاخ سفید می گویند پوتین پس از مکالمه تلفنی با اوباما از اعزام “دیمیتری مدودف” نخست وزیر روسیه که طی سه سال گذشته روابط نزدیکی با واشنگتن برقرار کرده به نشست مذکور خبر داده است.
این در حالی است که انصراف پوتین از سفر به آمریکا گمانه زنی ها درباره بروز تنش میان مسکو و واشنگتن با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید روسیه را افزایش داده است.
گفتنی است در نشست گروه ۸ در کمپ دیوید ایالت مریلند آمریکا که روزهای هجدهم و نوزدهم می (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) برگزار می شود همچنین اوباما با “فرانسوا اولاند” رئیس جمهوری جدید فرانسه برای نخستین بار دیدار خواهد کرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.