لغو کنسرت شهرام شکوهی در قزوین

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

روند لغو کنسرت‌ در استان‌ها ادامه دارد

کنسرت شهرام شکوهی علی رغم فروش بلیت، تبلیغات و اخد مجوزهای لازم در شهر قزوین لغو شد.

مرتضی دلیری، مدیر برنامه شهرام شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین در این‌باره گفت: متاسفانه علی رغم تبلیغات و بیلت‌فروشی و اخذ مجوز لازم، عصر روز قبل طی یک تماس تلفنی به ما اطلاع داده شد که کنسرت این خواننده در قزوین لغو شده است. همچنین طی این تماس مطلع شدیم که شورای امنیت استان این کنسرت را لغو کرده است و تنها سوال ما این است که چرا در واپسین ساعت‌های مانده برگزاری کنسرت باید خبر لغو آن به ما اطلاع داده شود؟.

متاسفانه چندین سال است که کنسرت‌های متعددی در شهرستان‌ها لغو می‌شود و مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استان باید هرگونه سنگ‌اندازی برای برگزاری کنسرت در مراکز استان‌ها را از بین ببرند.زیرا هنرمندان و گروه‌های موسیقی نمی‌توانند به راحتی در شهرستان‌ها کنسرت برگزار کنند.

روند برگزاری و لغو کنسرت در شهرستان‌ها به این شکل است که در ابتدا گروه‌ها مجوز کنسرت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران می‌گیرند و بعد از تبلیغات و بلیت‌فروشی، چند ساعت مانده به کنسرت با یک تماس تلفنی به آنها اطلاع داده می گردد که کنسرت لغو شد!

این روند در ابتدا سبب دلگیری بسیاری از هنرمندان بود اما رفته رفته همراه با لغو کنسرت‌ها در شهرستان‌ها هنرمندان هم به این روال عادت کرده‌اند در صورتی که هنوز هیچ نهادی پاسخگو نیست که چرا کنسرت‌ها قبل از اجرا لغو می‌شوند.

به طور مثال سال قبل کنسرت علی قمصری در مشهد لغو شد که به نقل از این نوازنده گروه‌های خودسر با اجازه شخصی و خودسرانه سبب لغو کنسرت شدند.

وی معتقد بود باید به کسانی که بصورت خودسرانه و غیر قانونی قدرت‌شان را در پاره کردن پوسترها، بی‌احترامی کردن به عوامل فرهنگی دانشگاه و قلدری خرج می‌کنند، بگوییم “درست است که شانس دیدار با هنردوستان مشهد را از دست دادیم ،اما این مسئله در مقابل چیزی که شما از دست می‌دهید ذره‌ای بیش نیست”. البته این موضوع فقط محدود به افزاد خودسر نیست بلکه نهادها و مسئولین نیز به راحتی کنسرت‌ها را لغو می‌کنند و تا به امروز پاسخی قانع کننده دربارهٔ این موضوع داده نشده است.

کنسرت شهرام شکوهی که در چند روز قبل در تهران و بعضی از شهرها با استقبال مخاطبان برگزار شد و به یک باره این کنسرت در شهر قزوین لغو شد؛ طی ماه‌های اخیر تنها کنسرتی نیست که خبر لغو آن به گوش می‌رسد، بلکه کنسرت‌های مختلف خوانندگان پاپ و سنتی نیز به خواست مسئولین لغو شده است.

حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا مسئولین استان‌ها فکری به حال خسارت مالی مخاطبان، خوانندگان و تهیه‌کنندگان می‌کنند؟آیا به روند روحی و فکری اشخاصی که بلیت تهیه کرده‌اند تا یک شب را با موسیقی همراه شوند می‌کنند؟

متاسفانه بسیاری از مسائل که لطمه‌های آن طی سال‌های اخیر سبب کوچ بسیاری از ایرانیان به شهرها و یا کشورهای دیگر شده است از همین نگاه‌های خودسرانه و غیر اصولی نشات گرفته است. با تغییر دولت و روند تدبیر در همه مسائل کشور، امید آن می‌رود که هرچه زودتر این برخوردهای غیر اصولی و خودسر که در چند سال قبل به اوج خود رسیده است، برداشته شود، تا تنها چند نفر نتوانند جلوی خواست مردم بایستند.

پایان پیام/۴۶/ج


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مریم:

    کلا سپاه عادت داره تو چیزی که بهش مربوط نیست دخالت کنه.

  2. فاطمه شعبانی:

    واقعا براشون متاسفم تحمل دیدن یه روز خوشحالی مردم رو ندارن .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.