لغو کنسرت بهداد بابایی به سبب نزدیکی به ماه محرم

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

موسیقی > کنسرت – ارکستر– ممتازنیوز:
کنسرت بهداد بابایی نوازنده سه‌تار و ردیف‌دان که قرار بود ۱۸ آبان در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شود، به رغم طی مراحل دریافت مجوز، با عدم همراهی مسئولان ارشاد تبریز لغو شد.

بابایی ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: وقتی مدیر برنامه‌های این کنسرت به من اطلاع داد که برنامه لغو شده است، دچار حیرت شدم، چرا که فکر نمی‌کردم برای یک دونوازی ساده(سه تار و تنبک) هم مشکلاتی بوجود آید.

بابایی در پاسخ به این پرسش که سبب لغو کنسرت چه بود، گفت: به صورت کتبی به ما چیزی ندادند اما گفتند، از آنجا که نزدیک ایام محرم هستیم، صلاح است که برنامه موسیقی در شهر تبریز نباشد.

این در حالی است تا آنجایی که به من اطلاع دادند، در همین روزهایی که این مسؤول از در مخالفت با اجرای موسیقی برآمده است، در شهرهای قائم شهر گروه موسیقی «پایور» با حضور محمد اسماعیلی و سعید ثابت، در شهر ساری گروه موسیقی «رودکی» با صدای عبدالحسین مختاباد و در شهر رشت گروهی دیگر کنسرت برگزار می‌کنند. ضمن آنکه در تهران هم گروه‌های موسیقی پاپ بر صحنه می باشند.

بابایی با اشاره به اینکه نامه تقاضای برگزاری کنسرت را اداره ارشاد تبریز برای مرکز ارسال نمود و دفتر موسیقی ارشاد هم بلافاصله مجوز اجرا صادر نمود، گفت: متاسفانه مدیر این برنامه در تبریز برای این کنسرت پوستر چاپ نمود و حتی بها اجاره سالن هم پیش پرداخت شد و از این بابت زیان فراوانی تقبل نمود.

بابایی در پایان با انتقاد از سیاست‌های اعطای مجوز و دوگانگی‌ها و تناقض‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اظهار نمود: از مسؤولان می‌خواهم که فکری برای این مسئله بکنند، چرا که بر خلاف هنرمندان دیگر موسیقی که فضا و رسانه داخلی و خارجی در اختیار دارند که خودشان و کارشان را تبلیغ نمایند، هنرمندان موسیقی ردیفی و اصیل ایرانی از امکانات این چنینی محروم می باشند؛ تنها تالارهای موسیقی برای آنها باقی مانده است و کارشکنی و اعمال سلیقه در برنامه‌های این گروه از اهالی موسیقی در نهایت به تضعیف فرهنگ و نمادهایی تبدیل می‌شود که مسوولان هر روزه شعارش را می‌دهند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.