لغو۱۰۰پروازفرودگاه استانبول دراعتراض کارکنان

آنکارا – کارکنان فرودگاه بین المللی استانبول روز سه شنبه در اعتراض به تلاش دولت ترکیه برای ممنوع کردن اعتصاب در بخش هوانوردی دست از کار کشیده و موجب لغو بیش از ۱۰۰ پرواز شدند.

به گزارش ایرنا، لایحه پیشنهادی دولت آنکارا در خصوص ممنوع کردن اعتصاب در بخش هوانوردی قرار است امروز (سه شنبه ) در مجلس ملی ترکیه بررسی و تصویب شود.

اتحادیه کارکنان فعال در بخش هوانوردی ترکیه که چند روز پیش صدای اعتراض خود را نسبت به این قانون بلند کرده است و این اقدام دولت آنکارا را محدود کردن جدی حقوق سندیکایی کارکنان فعال در بخش هوانوردی ارزیابی کرد.

1391/03/09 - 10:21

این اتحادیه از بامداد امروز عملا با یک اقدام دسته جمعی در کند کردن کار در فرودگاه بین المللی استانبول، موجب بروز اختلال جدی در فعالیت این فرودگاه به عنوان بزرگترین نقطه ارتباط هوایی ترکیه با دنیا شده است.

هشدارهای ‘بنالی یلدرم’ وزیر حمل و نقل و دریانوردی و مخابرات ترکیه در خصوص عواقب سخت قانونی همسویی و حمایت کارکنان از این اعتراض ها نیز نتوانست کارکنان را از عزم خود در پاسخ به فراخوان اتحادیه متبوعشان بازدارد.

در این میان گروه موسوم به ‘ Redhack ‘ که از اقدام کارکنان بخش هوانوردی ترکیه حمایت می کند، امروز یک حمله سایبری علیه تارنمای رسمی شرکت هواپیمایی ترکیه انجام داد و برای مدتی موجب بروز اختلال جدی در فعالیت این سایت شد.

به گزارش رسانه های خبری ترکیه، بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان شرکت هواپیمایی این کشور از فراخوان اتحادیه حمایت کرده و دست از کار کشیده اند و تاکنون بیش از ۱۰۰ پرواز لغو شده و شمار قابل توجهی از پروازهای داخلی و خارجی نیز با تاخیر جدی انجام شده است.

اعتصاب کارکنان در فرودگاه استانبول که به علت تراکم شدید کار و انجام روزانه یک هزار پرواز که بیش از ۴۰۰ پرواز افزون بر ظرفیت است، فعالیت این فرودگاه را با مشکل رو به رو کرده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.