لقمه حلال از الزامات زندگی دینی است

11-624.jpg

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «باید دین را با زندگی مردم عجین کرد» گفت: آن چیزی که در زندگی دینی و سیره پیامبر و ائمه(ع) وجود دارد در جامعه از نظر تئوری و عملی اجرا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «هیچ حکومتی قبل از انقلاب در ایران زندگی دینی را اجرا نمی‌کرد» اظهار کرد: اهداف دینی انقلاب اسلامی ایران، حل معضلات کشور و اجرای سیره و سنت پیامبر و جایگزین کردن سیاست دینی به جای سیاست غربی است، در حالی که بعد از گذشت چندین سال هنوز به طور جامع و کامل به سبک زندگی دینی عمل نکرده‌ایم.

این استاد حوزه با بیان این‌که «در سبک زندگی دینی غذای سالم و اندیشه سالم اهمیت‌ فراوانی دارد» خاطرنشان کرد: اندیشه ما از غذای ما تغذیه می‌شود و این خود یک سبک زندگی دینی است و اگر لقمه حرام باشد اندیشه ناپاک می‌شود و کاربرد ندارد.

وی با اشاره به سخن امام حسین(ع) در روز عاشورا اظهار کرد: مردم چون شکم‌های خود را از حرام پر کرده‌اند هیچ گوشی برای شنیدن حرف حق ندارند و چون برای لقمه رنجی نکشیده‌اند گنجی نصیب آن‌ها نمی‌شود.

گلپایگانی در ادامه با بیان این‌که «برای اجرای سبک زندگی دینی تمام افراد جامعه و کارگزاران مثل یک زنجیره به هم وصل هستند» گفت: در پرورش سبک زندگی دینی آموزش و پرورش و بعد از آن آموز‌ش‌ عالی نقش اساسی و تعیین‌کنند‌ه‌ای دارد.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به توصیه‌های اسلام برای این امر مهم گفت: بهترین توصیه برای سبک زندگی دینی سخن حضرت علی(ع) است که هر چه را برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند و اگر این اصل در تمام جامعه رعایت شود مشکلات کم می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.