لنزهای نرم، دید چشم ها را سخت می کند

۲۹م دیماه ،

شایع ترین عارضه ی مصرف لنزهای تماسی خراشیدگی سطح قرنیه، در اثر استفاده ی طولانی مدت و کاهش اکسیژن گیری قرنیه، تجمع میکروب ها و ایجاد عفونت و آبسه ی قرنیه است.

دکتر سهیلیان، متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  استفاده ی طولانی مدت از لنزهای تماسی چه به صورت درمانی و چه زیبایی عوارضی را در پی خواهد داشت که مهم ترین آن ها ایجاد عفونت است.

وی تصریح کرد: در واقع یکی از عوارض شایع مصرف این لنزها خراشیدگی سطح قرنیه به سبب مصرف در ساعت های طولانی و کاهش اکسیژن رسانی به قرنیه است و به سبب کم شدن اکسیژن گیری قرنیه میکروب ها در این ناحیه تجمع می یابند که عدم تشخیص و درمان به موقع،سبب ایجاد عفونت و آبسه ی قرنیه شده و می تواند سبب از دست رفتن دید بیمار شود.

دکتر سهیلیان دربارهٔ ی عوارض دیگری که در اثر استفاده از این لنزها به وجود می آید گفت: علاوه بر ایجاد عفونت در سطح قرنیه، ممکن است که در اثر استفاده از این لنزها خراش های کوچکی روی سطح چشم ایجاد شود و سبب قرمزی چشم و احساس درد در ناحیه چشم شده و یا حتی در اثر استفاده ی طولانی مدت عفونت را شدت بخشیده و سبب ایجاد سوراخ در چشم و کاهش دید فرد شوند.

وی افزود: از طرفی هم ممکن است فرد به لنزی که استفاده می کند و یا مواد شوینده ی آن حساسیت داشته و همین حساسیت سبب تحریک چشم او و ایجاد قرمزی، خارش و سوزش در ناحیه چشم شود که در این صورت با قطع مصرف لنز مشکل ایجاد شده حل خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.