لنوو چهار محصول تبدیل شدنی (تبلت و لپ تاپ) با سیستم عامل ویندوز ۸ عرضه می‌کند

روزشماری برای عرضه‌ی رسمی ویندوز ۸ شروع شده و کمتر از ۲ هفته فرصت باقی مانده است. سازندگان مختلف تدریجاً محصولات جدید خود را روانه ی بازار می‌کنند و یا پیش فروش آن را هم شروع کرده‌اند. Lenovo هم به عنوان یکی از بهترین سازندگان تبلت و لپ‌تاپ ساکت نیست و ۴ محصول جدید خود را رونمایی کرده است.

هر ۴ مدل معرفی شده به نوعی تبدیل می‌شوند. IdeaPad Yoga 11 اولین محصول است که صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی دارد. سیستم عامل آن Windows RT است (پس مشخص است که از SoCهای ARM است). صفحه نمایش به طور کامل و ۳۶۰ درجه می‌چرخد و لپ‌تاپ به یک تبلت مبدل می‌شود.

چیپ پردازنده Tegra 3 محصول NVIDIA است، ۲ گیگابایت حافظه‌ی RAM و نهایتاً ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این تبدیل شونده پیش‌بینی شده است. رزولوشن نمایشگر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است، دوربین آن رزولوشن ۷۲۰p دارد و پورت‌های USB، HDMI، یک کارت‌خوان، اتصال وایرلس ۸۰۲٫۱۱n و بلوتوث ۴٫۰ هم در آن دیده می‌شود.

قیمت Yoga 11 از ۷۹۹ دلار به بالاست و در دو رنگ نقره‌ای و نارنجی عرضه می‌شود.

مدل دیگر Yoga 13 است و همان‌طور که نامش نشان می‌دهد، صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی دارد. مثل مدل قبلی نمایشگر به طور کامل می‌چرخد و رنگ هم مشابه مدل قبلی است. اما دیگر مشخصات به کلی متفاوت است. سیستم عامل Windows 8 است و پردازنده هم Intel Core i5 یا i7 می‌باشد. گرافیک HD 4000 که به صورت مجتمع در CPU قرار دارد، برای پردازش گرافیکی استفاده می‌شود. ماکزیمم RAM قابل انتخاب ۸ گیگابایت و ماکزیمم فضای ذخیره‌سازی SSD برابر با ۲۵۶ گیگابایت است. رزولوشن نمایشگر هم ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل می‌باشد. دوربین ۷۲۰p، پورت HDMI، اتصال بلوتوث و  WiFi مشابه مدل قبلی است و البته USB 3.0 هم در این مدل وجود دارد.

قیمت Yoga 13 بسته به نوع سفارش از ۱۰۹۹ دلار به بالاست.

ThinkPad Twist مدل دیگری است که مطابق با نامش، سک صفحه نمایش گردان دارد. می‌توان نمایشگر را روی صفحه کلید قرار داد و لپ‌تاپ را به تبلت تبدیل کرد.

صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی این محصول رزولوشنی برابر با ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل دارد، پردازنده می‌تواند i3، i5 و یا i7 باشد، کارت گرافیک جداگانه‌ای وجود ندارد و همان HD 4000 اینتل با مصرف انرژی پایین خود، پردازش گرافیکی را انجام می‌دهد. ماکزیمم RAM و SSD انتخابی به ترتیب ۸ و ۱۲۸ گیگابایت است و البته می‌توان به جای درایو حالت جامد از HDD استفاده کرد که در این صورت ظرفیت‌های ۳۲۰ یا ۵۰۰ گیگابایت قابل سفارش است.

اتصالات مثل مدل‌های قبل است با این تفاوت که ۲ عدد پورت USB 3.0 در این مدل پیش‌بینی شده است. پورت اترنت و mini DisplayPort هم از تفاوت‌های آن است.

قیمت این محصول از ۸۴۹ دلار شروع می‌شود.

آخرین مدل رونمایی شده، IdeaTab Lynx است. در واقع می‌توان این مدل را یک تبلت به همراه صفحه کلید اضافی قلمداد کرد. صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچ و دارای رزولوشن ۱۳۶ در ۷۶۸ پیکسل است. پردازنده‌ی این مدل یک Atom اینتل به نام Z2760 می‌باشد، ۲ گیگابایت حافظه‌ی RAM از نوع DDR2، فضای ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی، دوربین ۲ مگاپیکسلی سمت جلو، پورت Micro USB 2.0 و Micro HDMI، کارت‌خوان microSD، اتصال بی‌سیم بلوتوث ۴٫۰ و WiFi 802.11n هم سایر امکانات آن را تشکیل می‌دهد. در نهایت قیمت Lynx است که از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود و صفحه کلید جداگانه‌ی آن هم ۱۴۹ دلار هزینه دربردارد.

منبع: dailytech

ماخذ: گویا آی تی gooyait.ir

مطالب مرتبط

  • یوگای لنوو و تاییچی ایسوس، نوت‌بوک‌هایی جالب که به تبلت هم تبدیل می‌شوند
  • تبلت یا لپ تاپ : کدام یک بهتر است؟
  • IFA: لپ‌تاپ‌های سری IdeaPad S محصول Lenovo باریک‌تر و ارزان‌تر می‌شوند
  • بررسی لپ تاپ سری ۷ سامسونگ:Chronos 700Z7CH
  • تبلت سامسونگ با سیستم عامل ویندوز ۸ در کمتر از ۳ ثانیه بوت می شود!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.