لنکرانی: کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد

کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری به بیان دیدگاه های خود درباره آرایش نیروهای سیاسی در انتخابات آینده، دلایل عدم اجماع اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم و پیش بینی عدم تحقق وحدت اصولگرایان پرداخت. گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید: 

* انتخابات ریاست جمهوری ضمن اهمیتی که دارد و واقعه مهمی در روند انقلاب اسلامی محسوب می شود، اما باید توجه داشته باشیم که یکی از چالش های مهمی که می تواند در این رابطه برای کشور بروز کند، پرداختن زود هنگام به این موضوع است. برخی افرادی که از هم اکنون اعلام آمادگی می کنند و یا اعلام می کنند در حال بررسی شرایط برای حضور یا عدم حضور هستند و گمانه زنی های رسانه ها در این خصوص بر این فضا دامن خواهد زد و عارضه ای که به دنبال دارد این است که چه در حوزه اجرا و چه در حوزه تقنین، صف بندی هایی ایجاد می کند که مانع از همدلی و تشریک مساعی می شود که در حال حاضر بسیار مورد نیاز کشور است. نمی خواهم دسته بندی هایی را که وجود دارد انکار کنم بلکه می خواهم هشدار بدهم که این دسته بندی ها برای روند اجرایی و قانونگذاری کشور مفید نیست و بهتر است تا قبل از زمان طبیعی انتخاباتی شدن فضای کشور از دامن زدن به این فضا بپرهیزیم.

* جبهه پایداری بر گفتمان تاکید دارد و معتقد است که باید با تاکید بر همین مسئله وارد فضای انتخابات شد. اشخاص، مرحله بعدی هستند که در موقعیت مقتضی و پس از به بحث گذاشته شدن گفتمان‌ ها مطرح خواهند شد.

 * اتفاقی که در انتخابات مجلس نهم رخ داد این بود که ما شاهد یک نوع تفکر عمل گرا و نتیجه گرا در بین برخی از اصولگرایان بودیم که معتقد بودند ما برای اینکه به نتیجه مطلوب برسیم باید از همه ابزار های موجود استفاده کنیم و گروهی دیگر معتقد بودند که ما مجاز نیستیم برای رسیدن به اهدافمان از هر ابزاری استفاده کنیم. این دو نگاه مختلف طبیعتا موجب حضور دو گروه مختلف در عرصه اصولگرایی شد و آثار خاص خودش را هم بر بدنه اجتماعی داشت و هرکدام توانستند طرفداران و مخالفینی برای خودشان پیدا کنند.

* دو بحث را باید در نظر بگیریم. اینکه آرزوی ما چیست و اینکه واقعیت موجود کدام است. آرزوی ما این است که همه کسانی که تفکر انقلاب اسلامی را دارند و هدفشان این است که این انقلاب بتواند انشاءالله در مسیری که حضرت امام (ع) و رهبری برای آن ترسیم کرده اند، به جایگاه های بالاتری دست پیدا کند، بتوانند در انتخابات مختلف و از جمله انتخابات ریاست جمهوری یک حرف و یک کاندیدا داشته باشند و برای این آرزو هم در نوبت های مختلف و از جمله انتخابات پیش رو تلاش خواهیم کرد. اما این آرزو معلوم نیست که به واقعیت منجر شود و متاسفانه می شود عدم تحقق این آرزو را با در نظر گرفتن وقایعی پیش بینی کرد.

*جبهه پایداری هنوز در بحث انتخابات ریاست جمهوری بحث جدی ای نداشته. دلیل آن هم همین بود که دوستان ما در جبهه پایداری معتقدند انتخاباتی شدن زودهنگام فضا آثار نامناسبی برای کشور خواهد داشت ضمن آنکه ما بیش از اینکه بحث مصداقی بکنیم بیشتر بحث هایمان بر سر این است که رئیس جمهور آینده چه وظایفی بر عهده دارد و برای انجام این وظایف چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتواند در کار خودش موفق باشد؟!

* خدا را شکر می کنم که در حال حاضر توفیق این را دارم که به عنوان یک معلم دانشگاهی و یک طبیب بیمارستان های دانشگاهی در مجموعه نظام به قدر وسع کوچک خودم یک قدم برای رفع آلام مردم و پیشرفت کشور بردارم و این موقعیتی که دارم را بسیار موقعیت ارزشمندی می دانم و بنایی برای تغییر این موقعیت ندارم.

* کسانی که داعیه اصلاح طلبی داشتند در انتخابات مجلس شورای اسلامی مرتکب اشتباه بزرگی شدند و آن هم قهر با انتخابات بود. تلقی آنان این بود که با این قهر می توانند به نوعی امتیاز بگیرند.  به نظرم یک درس مهمی در انتخابات اسفند سال ۹۰ همه گرفتند و آن هم این بود که حضور مردم در انتخابات ها در جمهوری اسلامی نه از باب پاسخگویی به گروه های سیاسی و اجتماعی، بلکه از باب عمل به تکلیف است. 

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.