لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قم تولید شد

۴ م دیماه ،

لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قم تولید شد

لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قم تولید شد

لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قم تولید شد لوح  فشرده مجموعه آثار آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به دو زبان عربی  و فارسی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و در اختیار جامعه علمی کشور قرار گرفت.

مدیر  بخش خدمات فرهنگی مرکز نور در گفت وگویی اظهارداشت: این لوح فشرده در قالب  سه موضوع ” فقه”، “اصول فقه” و “معارف اسلامی” مطالب ارزشمندی را از مجموعه آثار معظم له ارائه نموده است.

سید مهدی هاشمی افزود: این لوح حاوی متن کامل ۲۱ عنوان کتاب در ۳۹ جلد از آثار آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به همراه زندگی نامه ایشان می باشد.

وی  در ادامه به معرفی بخش ها و قابلیت های پژوهشی این لوح پرداخت و گفت: جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت، پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، مقایسه دو متن از قسمت های مختف یک یا دو کتاب با یکدیگر، متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی و قابلیت جستجو و ارتباط با متن کتب از قابلیت های پژوهشی این لوح است.

هاشمی  بیان داشت: ارائه اطلاعات مفیدی در باره کتب برنامه، قابلیت های پژوهشی، یادداشت برداری و چاپ همچنین نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری از دیگر قابلیت های منحصر به فرد لوح فشرده مجموعه آثار حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی است.

وی در پایان با بیان اینکه این لوح فشرده  با  همکاری بنیاد فقه و معارف اهل بیت(علیه السلام) وابسته به دفتر معظم له تولید شده است، گفت: ارائه ۱۰دوره لغت نامه در ۶۲ جلد با قابلیت جستجو در آیات هدیه مرکز نور در این لوح فشرده می باشد.

لازم  به ذکر است؛ علاقه مندان می توانند برای تهیه این لوح فشرده علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر محصولات فرهنگی به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.com مراجعه کنند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.