لوح فشرده مجموعه آثار دکتر سید جعفر شهیدی(ره) تولید شد

۱۱ شهریور – ۰۵:۰۲:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

همزمان با برپایی گنگره دکتر شهیدی(ره)؛

بزرگنمایی:  

همزمان با برپایی گنگره بزرگداشت دکتر سید جعفر شهیدی(ره) نسخه اول مجموعه آثار این اندیشمند وارسته، به همت بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور با اعلام این خبر گفت: این لوح فشرده با همکاری انجمن آثار و مفاخر ایران به منظور عرضه مجموعه آثار این دانشمند معاصر تولید و قرار است در حاشیه برپایی گنگره بزرگداشت ایشان بین مدعوین عرضه گردد.
سید مهدی هاشمی ادامه داد: نسخه اول این لوح فشرده شامل متن کامل ۵ عنوان کتاب از آثار علامه دکتر سید جعفر شهیدی در ۱۱ جلد، در قالب مباحثی از جمله امام سجاد (ع)، نهج البلاغه، عرفان ادبی، حج و تاریخ است.
وی با اشاره به دیگر کتب ارائه شده در این نسخه از مجموعه آثاراظهارداشت: زندگی‌نامه علی  بن الحسین(ع)”، “شرح مثنوی معنوی(۷جلد)”، “ترجمه نهج البلاغه”، “درّه نادره: تاریخ عصر نادرشاهو عرشیاناز جمله آثار دیگر ارائه شده می باشد.
مدیربخش خدمات فرهنگی نور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قابلیت های پژوهشی این لوح فشرده گفت: “جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت، پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشیاز قابلیت های پژوهشی این لوح است.
وی افزود: “مقایسه دو متن از قسمت های مختلف یک یا دو کتاب با یکدیگر،متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی و قابلیت جستجو در آیات، ارائه لغت‌نامه با قابلیت جستجو و ارتباط با متن کتب،‌قابلیت های پژوهشی، مانند: نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری، امکان یادداشت‌برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متنو.. از جمله دیگر قابلیت های پژوهشی این لوح گرانسنگ می باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۷۰۲۱۳۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.